تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

آمریکای بایدن با آمریکای ترامپ چه تفاوتی خواهد داشت؟

ک رسانه خبری منتسب به امارات عربی با بررسی نتایج انتخابات آبان ماه آمریکا معقتد است که بایدن به ضرر جهان عرب و به نفع ایران، روسیه و چین است.

انتخابات آمریکا

رویداد۲۴ در انتخابات سال 2016 نتیجه نظر سنجی ها و بیشتر تحلیلگران بر پیروزی هیلری کلینتون تاکید داشتند اما به ناگهان ترامپ در انتخابات برنده شد و همگان را به شگفتی واداشت. با حدود یکصد روز فاصله تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اکنون این پرسش مطرح است که آیا این بار نیز ترامپ با پیروزی خود همه را شگفت زده خواهد کرد. عقل سلیم حکم می کند که وی چنین اقبالی نخواهد داشت. 

شمار روز افزونی از شهروندان آمریکا بر این باورند که عملکرد ترامپ در زمینه مقابله با کرونا به هیچ وجه قابل قبول نبوده است. شمار دیگری نیز از چگونگی برخورد وی با تظاهرات اخیر که در اعتراض به کشته شدن یک آمریکایی افریقایی تبار به دست پلیس رخ داد ناراضی اند  و می گویند ترامپ با اعزام گارد ملی برای سرکوب تظاهرات،  قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

میزان محبوبیت ترامپ به 40 درصد کاهش یافته و همچنان در حال کاهش است و پیشینه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نشان می دهد که رئیس جمهوری با چنین میزان اندکی از محبوبیت از سال 1940 به این طرف، برای بار دوم انتخاب نشده است. 

البته وی ممکن است شگفتی هایی را در آستین داشته باشد. ترامپ از گفتن اینکه نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت خودداری کرده است. نکته دوم اینکه تیم تبلیغاتی او سرگرم توطئه برای لجن مال کردن بایدن هستند.

ترامپ از هم اکنون برای بی اعتبار کردن بایدن گفته است که وی حافظه خود را از دست داده است ، ادعایی که فاکس نیوز آنرا همواره تکرار می کند. ترامپ در ضمن بایدن را به داشتن رفتاری ناشایست با کودکان متهم کرده است. بایدن در واکنش به این ادعا گفته است حاضر نیست با چنین شخصی ، مجادله کند.

 همانگونه که ترامپ همه تصمیم های اتخاذ شده توسط اوباما را بی اعتبار اعلام کرد، بایدن نیز در صورت پیروزی در انتخابات همین رفتار را با تصمیمات ترامپ خواهد کرد. برای مثال وی قول داده است که به توافق پاریس در زمینه تغیرات اقلیمی بازگردد و چنانچه ایران شرایط خاصی را بپذیرد، به توافق هسته ای نیز بازخواهد گشت.


بیشتر بخوانید: ادامه پیشتازی «جو بایدن» در نظرسنجی‌ها/ از انتخابات آمریکا چه خبر؟



 بایدن گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات بی درنگ ممنوعیت سفر به امریکا را لغو و به مهاجران اجازه خواهد داد تا درخواست پناهندگی کنند.

این روزنامه در ادامه حمایت بایدن از ایران را ناامید کننده خوانده!!  و در ادامه نوشت: همه وعده های این نامزد دموکرات امیدوار کننده اند، به جز اینکه وی با ایران با ملایمت برخورد خواهد کرد و با جهان عرب برخورد انتقادی خواهد داشت ، درست همانند اوباما. 

وی برای تحمیل دمکراسی امریکایی به دخالت در امور داخلی کشورها مبادرت نخواهد کرد چون این سیاست نتیجه ای جز هرج مرج و فروپاشی حکومت ها نداشته است. بعید به نظر می رسد که بایدن برای مهار روسیه و چین به اقدامی جدی مبادرت کند.
اسرائیل نیز نباید به هیچ وجه از پیروزی بایدن نگران باشد چون وی همانند ترامپ به شدت هوادار صهیونیسم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان