تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی اهواز :

وضعیت خوزستان همچنان، هشداردهنده و شکننده است

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز، گفت: همچنان وضعیت خوزستان، هشداردهنده و شکننده است و هر لحظه ممکن است وارد پیک بعدی شویم.
ویروس کرونا در خوزستان
رویداد۲۴سیدمحمد علوی اظهار کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، در دو سه هفته اخیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موارد بستری بیماران در بیمارستان‌ها و مراجعه به مراکز خدمات ۱۶ ساعته به میزان زیادی کاهش یافته و به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است؛ یعنی به شرایط قبل از آغاز پیک بیماری رسیده‌ایم.

وی افزود:، اما همچنان وضعیت خوزستان، هشداردهنده و شکننده است و هر لحظه ممکن است وارد پیک بعدی شویم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: کرونا بسیار زیرک است؛ به دلیل اینکه مردم هوشیار شده‌اند و راه کنترل را یاد گرفته‌اند، کرونا عقب‌نشینی کرده است. با این حال، کرونا برای اذیت کردن ما ترفند‌های زیادی دارد و نباید گول آن را بخوریم. زمانی که کرونا عقب‌نشینی می‌کند درصدد این است که توجه ما را به طرف دیگری معطوف کند و ما را به حاشیه بکشاند تا فراموش شود و ترس هدف‌دار، به بی‌خیالی و بی‌توجهی تبدیل شود.

علوی تصریح کرد: نباید از کرونا غافل شویم؛ همچنان شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات، دشمن کرونا هستند. همان طور که جن از بسم‌الله می‌ترسد کرونا نیز از این کار‌ها فراری است.

بیشتر بخوانید: تمام نقاط کشور به ویروس کرونا آلوده هستند/ ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشگی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ترفند دیگر کرونا این است که ما را از سایر مسائل بهداشتی مانند توجه به سلامت مواد آشامیدنی و خوراکی، واکسیناسیون کودکان و مراقبت از زنان باردار، غافل می‌کند و از همه مهم‌تر بیماران قلبی و عروقی، فشارخون و دیابتی و آسمی را از مصرف داروهایشان باز می‌دارد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: باید مانند قبل از شیوع کرونا، به سلامت خود توجه کنیم؛ مراجعه به مراکز بهداشتی برای دریافت خدمات سلامت مانند واکسیناسیون، مراقبت مادران و کودکان و توجه به سلامت بیماران زمینه‌ای و سلامت آب و مواد غذایی، از ضروریات است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان