تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

آخرین اخبار کرونا در استان‌ها/ پایتخت در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان تهران هم از لحاظ وضعیت کرونایی به استانهای قرمز کشور اضافه شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ از زمان ورود ویروس کرونا در کشور، آمار و ارقام و واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد هرگاه فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و تدابیری همچون استفاده از ماسک و دستکش در میان عموم رعایت شد، شمار مبتلایان هم روند نزولی گرفت اما از اوایل تیر ماه امسال و به دلیل تغییر برخی رفتارها و عادی انگاری‌ها دوباره شاهد سیر صعودی فوت شدگان و مبتلایان هستیم که اگر هشدارها جدی گرفته نشود همچنان با افزایش میزان مرگ و میر و مبتلایان روبرو خواهیم شد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز سه‌شنبه ۷ مرداد، استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

استان‌ها و شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند طرح‌های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده‌اند، بوستان‌ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستان‌ها نیز ممنوع شده است.

همچنین تا ظهر امروز (هفتم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

با این‌که از برخی استان‌ها خبر می‌رسد با همراهی مردم در رعایت دستورات بهداشتی وضعیت شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته مطلوب‌تر شده است اما در در برخی استان‌ها شرایط همچنان ناپایدار است به طوری که محدودیت‌های کرونایی تمدید شده است.

وضعیت کرونا در قم به مرحله هشدار رسید

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، وضعیت کرونا در این استان به مرحله هشدار رسید و رنگ قم از زرد به نارنجی تبدیل شد.

دکتر محمدرضا قدیر با بیان این‌که متاسفانه وضعیت کرونایی استان قم به مرحله هشدار رسیده و به رنگ نارنجی درآمده است گفت: به دنبال افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری، قم وارد مرحله هشدار شده و زنگ خطر به صدا درآمده است.  
قدیر اضافه کرد: از مردم عزیز قم تقاضا داریم با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و مراسم عروسی و عزا در مبارزه با کووید ۱۹ به کادر سلامت یاری رسانند.

کرونا ورزش زنجان را یک هفته دیگر تعطیل کرد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از تداوم تعطیلی اماکن ورزشی شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا بعد از سه هفته متوالی خبر داد و گفت که این تعطیلی‌ها به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

محمدعلی حمزه پور، افزود: اماکن ورزشی این چهار شهرستان از ۱۶ تیر ماه به مدت ۳ هفته تعطیل بود که با توجه به وضعیت قرمز در این شهرستان‌های استان و نگرانی از شیوع هرچه بیشتر این بیماری منحوس، برابر با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به مدت یک هفته دیگر به حالت تعطیل درآمدند.  

شیب ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان صعودی است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب که شیب ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان همچنان صعودی است گفت که به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اهتمام بیشتری باید انجام شود.

سید راشد جزایری تاکید کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا همچنان در استان نامطلوب است و تعداد بیماران بستری و سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال افزایش است.

وی ادامه داد: استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری که دیرتر از دیگر استان‌ها درگیر شیوع ویروس کرونا شدند، با اوج شدید این بیماری در هفته‌های اخیر مواجه شده‌اند.


بیشتر بخوانید: دفن ۲۳۴ کرونایی طی دو روز گذشته در تهران/ این آمار بسیار زیاد و تقریباً مشابه آمار هفته اول فروردین است


ورود آمار بیماران کرونا در مازندران به کانال کاهشی

آمار ترخیص بیماران بهبود یافته ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان‌های مازندران پس از حدود یک ماه در مسیر افزایشی، طی ۴۸ ساعت گذشته کاهشی شده است.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دوشنبه ۲۹۵ بیمار مشکوک به ویروس کرونا پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و در همین مدت ۲۹۳ بیمار مشکوک به این ویروس نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

کارشناسان علت کاهشی شدن روند شیوع ویروس کرونا در مازندران را بازگشت برخی از محدودیت‌ها مانند تعطیلی برگزاری اجتماع از جمله عزا و عروسی، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه ها، بازارهای روز، تالارهای پذیرایی، نمازجمعه و برخی مشاغل پر خطر می‌دانند.

کاهش روند بستری بیماران کرونا در آذربایجان‌غربی

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش روند بستری بیماران کرونایی در استان گفت: با این وجود نباید فریب این کاهش را بخوریم و باید موارد بهداشتی به طور کامل در جامعه رعایت شود.

ایرج محبی روز سه شنبه افزود: این روند کاهشی با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های تعریف شده پیشگیرانه به دست آمده و باید با همه توان در راستای تداوم این روند تلاش کنیم.

آذربایجان غربی، استانی با وضعیت قرمز در خصوص شیوع بیماری کروناست.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان