تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

چگونه می‌توان درد دندان را تسکین داد؟

 یکی از عواملی که  موجب استرس و مشکلات روانی در افراد می شود درد دندان‌ است. عفونت و پوسیدگی دندان‌ها به دلیل خرابی‌ ریشه دندان یا لثه‌هاست که آسیب دیده‌اند.

راه های تسکین درد دندان

رویداد۲۴ افراد می‌توانند ازروش های طب سنتی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوری به پزشک مراجعه کند تا بیماری گسترش نیابد. استفاده از میخک برای درمان دندان‌ها بسیار مفید است.

پوسیدگی دندان‌ها و رسیدن آن به عصب و ریشه موجب عفونت لثه‌ها یا شکستگی دندان ها می‌شود. ممکن است گاهی این شکستگی به دلیل شکستن پسته، بادام، گردو و فندق با دندان ها اتفاق بیفتد که با به وجود آمدن این نوع عارضه، باکتری‌ها به راحتی به دهان راه می یابند.

خوردن غذاهای بیش از حد گرم یا سرد مانند مواد نشاسته‌ای، قندی می‌تواند به عفونت دندان‌ها کمک کند. از جمله عوارض این بیماری می‌توان به سردرد، تب شدید، اضطراب، استرس، تنش‌های عصبی و بی‌خوابی اشاره کرد.

عفونت دندان یا همان آبسه زمانی بروز می‌کند که دندان‌ها پوسیده شود و باکتری‌ها به راحتی به لثه‌ها و استخوان‌ها نفوذ کرده باشد. با وجود این عفونت‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها دچار ورم و درد خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ علت اصلی دندان درد را بشناسید



افراد مبتلا می‌توانند یک حبه سیر خردشده روی دندانی که درد می‌کند بگذارند یا آب و نمک مخلوط شده را هر شب در دهان شان بچرخانند تا دندان‌های شان به خوبی ضدعفونی شود.

افراد می‌توانند ازروش های  طب سنتی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوری به پزشک مراجعه کند تا بیماری گسترش نیابد. استفاده از میخک برای درمان دندان‌ها بسیار مفید است. برای رفع دندان درد مخلوط میخک، بابونه و عسل هم می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سلامت دندان
نظرات شما
پیشخوان