تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویی تا هفته اول مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رایزنی برای تامین اعتبار بسته‌های اینترنتی رایگان آموزش مجازی، گفت: در تلاشیم تا با تامین اعتبارات، بسته‌های رایگان دانشجویان تا هفته اول مهرماه فعال شود.

 اینترنت رایگان دانشجویی

  رویداد۲۴ محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: قرار بود یک بسته اینترنتی رایگان برای آموزش مجازی از روز شنبه به معلمان تعلق بگیرد که به دلیل تامین منابع مالی دچار اندکی تاخیر شد.

وی افزود: در حال آخرین هماهنگی‌ها برای تامین منابع هستیم و تلاش می‌کنیم که تا اوایل هفته آینده بسته ویژه اینترنت به معلمان تعلق گیرد.
بیشتر بخوانید: مبارزه با ویروس کرونا و تحریم برای بقای ملی است/ اجباری به حضور دانش آموزان در مدارس نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعلق بسته‌های اینترنتی رایگان به دانشجویان نیز، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز درخواستی داشتند که این بسته‌ها به آن‌ها هم تعلق گیرد، ما موافقت کردیم.

وی به استفاده دانشجویان از نرم افزار‌های خاص آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: لیست اولیه را از وزارت علوم گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا هفته اول مهرماه همه این‌ها بسته‌ها را در شبکه رایگان کنیم.

آقای آذری جهرمی خاطر نشان کرد: فعالسازی همه این بسته‌ها به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اصل بحث ما نیز اکنون تامین منابع است.

وی تصریح کرد: بسته دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان ان شاءالله سریعا تعلق می‌گیرد و همچنین سامانه‌های دانشگاه‌ها نیز برای استفاده دانشجویان رایگان می‌شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه برخی دانش آموزان و والدین نسبت به کندی اینترنت سیم کارت‌های آموزش مجازی نیز گفت: کسانی که از سیم‌کارت‌های انارستان استفاده می‌کنند بدانند که این سیم کارت‌ها به صورت پیش فرض اصلاً دارای اینترنت نیستند که کند باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان