تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

افشاگری الجزیره از پشت‌پرده توافق اسرائیل با عرب‌ها

شبکه الجزیره در برنامه‌ای از ائتلاف امنیتی و نظامی میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی برای محاصره مقاومت فلسطین در غزه خبر داد.
پشت‌پرده توافق اسرائیل با عرب‌ها
رویداد۲۴ شبکه الجزیره در برنامه‌ای از فشار‌ها بر گروه‌های مقاومت در غزه برای خلع سلاح و قطع راه‌های حمایتی از آن‌ها در سایه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی و اجرای طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

تحقیقات الجزیره شامل اطلاعات و تصاویری است که برای اولین بار درباره سلاح مقاومت در غزه و ارتقای آن به رغم محاصره این منطقه از ۱۴ سال پیش منتشر شده است.

تحقیقات الجزیره با عنوان "معامله و سلاح" در برنامه " ما خفی أعظم" (آنچه پنهان است بزرگتر است) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: شکل‌گیری ائتلاف جدید در خاورمیانه علیه ایران/ رشته خائنان به آرمان فلسطین تا کجا ادامه دارد؟
در این برنامه برای اولین بار دستیابی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس به مقادیر زیادی مهمات از جمله صد‌ها موشک در دو کشتی جنگی انگلیسی در عمق دریا و ارتقای آن‌ها توسط القسام فاش شده است.

یکی از اعضای تیم مهندسی القسام به نام "ابوسلمان" گفت: موشک‌های انگلیسی را که در دو کشتی در عمق دریا به آن دست یافتیم بررسی کردیم و بعد از ارتقا آن را آزمایش کردیم و نتیجه این بود که هدف به طور کامل منهدم شد.

همچنین این برنامه فاش کرد که القسام توانسته با باقی‌مانده‌های موشک‌هایی که طی جنگ ۲۰۱۴ به غزه شلیک شد، موشک‌های جدیدی بسازد.

از سوی دیگر این برنامه فاش کرد هدف از پایگاه برنیس مصر که ژانویه با حمایت امارات و هماهنگی رژیم صهیونیستی در ساحل جنوبی دریای سرخ افتتاح شد، قطع هرگونه امدادرسانی به غزه بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان