تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

وزیر خارجه بحرین: دخالت ایران در امور داخلی خود را نمی‌پذیریم

بحرین کشوری مستقل است و دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.
وزیر خارجه بحرین
رویداد۲۴ وزیر امور خارجه بحرین به مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین که کشورش به تازگی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و با این کار خشم ملت‌های مسلمان را برانگیخنه است، در گفتگو با شبکه سعودی العربیه اظهارات مقامات کشورمان در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را "دخالت در امور داخلی بحرین" خواند.

او گفت کرد: بحرین کشوری مستقل است و دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

الزیانی همچنین مدعی شد که ایران باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود و برای این منظور از شبه نظامیان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: شکل‌گیری ائتلاف جدید در خاورمیانه علیه ایران/ رشته خائنان به آرمان فلسطین تا کجا ادامه دارد؟
وزیر امور خارجه بحرین در رابطه با توافق اخیر کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: این توافق تاریخی و شجاعانه و در راستای همزیستی مسالمت آمیز است و منجر به ایجاد ثبات در منطقه خواهد شد.
به گزارش ایسنا، توافق صلح اخیر میان منامه و تل آویو واکنش شدید مقامات و ملت‌های مسلمان از جمله مسولان کشورمان را به همراه داشت.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را "اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند. "

در این بیانیه آمده است: بدون تردید مردم مظلوم و حق طلب فلسطین و مسلمانان آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و یاغی اسرائیل را نخواهند پذیرفت و این اقدام ننگین در حافظه تاریخی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت‌های آزاده جهان تا ابد باقی خواهد ماند. دولت بحرین در خطایی بنیادین به جای کسب مشروعیت از مردم خود متاسفانه با پشت کردن به آنان و با اقدامی خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس پناه آورده و آرمان فلسطین شریف را قربانی انتخابات داخلی آمریکا نموده است.

در بند پایانی این بیانیه ضمن هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس، مسئولیت تمامی عواقب هرگونه اقدامی در این ارتباط متوجه دولت بحرین و دیگر دولت‌های همراه شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بحرین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
1
قیمومیت استان جهاردهم هرچند به فتنه ای وخامی شاه ایران در سال ۵۰ از ایران موقتا جدا شد اما با ایران است نه عربستان اگر راست میگید رفراندوم بگذارید.
مجید
|
Spain
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
حاکمان اشغالگر بحرین را برسمیت نمی شناسیم. سرزمین ما را پس دهید و ایرانیان بحرین را ازاد کنید!
نظرات شما
پیشخوان