تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

امیر حاتمی: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقی است

وزیر دفاع گفت: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.
امیر حاتمی
رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان وزارت دفاع که همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرک امام خمینی (ره) با حضور در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس و تجلیل از جانفشانی‌های رادمردان پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی در کنار خسارت‌های فراوان و مخاطراتی که برای کشورمان داشت؛ دستاورد‌های ارزشمندی نیز برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه مصداق عینی اقتدار ایران در آوردگاه‌ها و برهه‌های مختلف، برای همگان آشکار و نمایان شده است، تصریح کرد: زمانی که دشمن یک سرزمین بزرگ را با ایجاد گروه‌های تروریستی به اشغال خود در آورد، ایران اسلامی با نقش‌آفرینی خود و با الهام و تأسی از دفاع مقدس توانست به کمک نیرو‌های مسلح و مردم سوریه و عراق بر دشمنان و تروریسم ساختگی فائق آید.

حاتمی با اشاره به رشادت‌های سردار افراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم جهانی گفت: هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای خود بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه یاد سردار دل‌ها همواره در دل آزادی خواهان جهان زنده خواهد ماند، افزود: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.

وی تولید صد‌ها محصول راهبردی در حوزه‌های رزم زمینی، دریایی، هوایی، هوا فضا، الکترونکی، سایبری و ... توسط متخصصان وزارت دفاع را نمونه‌ای از هزاران پیشرفت دفاعی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در عرصه تولیدات نظامی و غیر نظامی با تکیه بر همت و تلاش جوانان مؤمن، متعهد و متخصص خود خواستیم و توانستیم به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در عرصه تولید محصولات راهبردی دست یابیم.

حاتمی با بیان اینکه دشمن با جنایت‌های اقتصادی و تحریم‌های یکسویه درصدد تضعیف مقاومت ملت ایران است، گفت: قطعاً در پس این فشار‌ها و تحمل محدودیت‌ها، گشایش در حوزه اقتصادی نیز رقم خواهد خورد و همان‌گونه که جنگ تحمیلی ضرورت یک دفاع همه جانبه را برای کشور ایجاب کرد در عرصه اقتصادی نیز می‌شود با تدبیر و وحدت ملی به شکوفایی و رونق اقتصادی رسید.

وزیر دفاع با بیان اینکه ارتباط و مراوده با کشور‌های دنیا در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... حق مسلم ملت ایران است، افزود: در کنار اینکه حق خود را نادیده نخواهیم گرفت باید تلاش مضاعف خود را برای تبدیل محدودیت‌ها به فرصت و کاهش آسیب پذیری ملی به کار بندیم. امیر حاتمی با اشاره به رونمایی موشک‌های برد بلند «شهید حاج قاسم» و «شهید ابومهدی» در هفته دولت گفت: وزارت دفاع با رونمایی و افتتاح دستاورد‌های ارزشمند بازدارنده خود در عرصه‌های هوا و زمین، چشم طمع دشمنان از این مرز و بوم را دور نگه داشته است و امروز مسئولان میتوانند در بستر امنیت، سایر مولفه‌های رشد و پیشرفت را توسعه دهند و این مهم تنها با نگاه به سکوی پرشی است که جوانان مؤمن، دانشمند، نخبه و متخصص این مرز و بوم بر روی آن ایستاده اند.
بیشتر بخوانید: آمارهای متناقض درباره تلفات پایگاه عین الاسد/ سخنگوی سپاه: نظامیان آمریکایی را کشته‌ایم

روایت سردار یزدی از کمک سردار سلیمانی به عراقی‌ها

در همین رابطه و بر اساس گزارش ایسنا سردار محمدرضا یزدی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس میهمان صحن علنی شورای شهر بود و با بیان این که در چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس هستیم، گفت: وقتی به یاد دفاع مقدس می‌افتیم ایثارگری و از خودگذشتگی در ذهن متبلور می‌شود.

وی با بیان این که در روز‌های کرونایی همه مردم پای کار بودند گفت: همین جوان‌هایی که شاید تیپ و ظاهرشان مورد انتقاد قرار می‌گیرد از پشت میز کارگاه، دانشگاه و مدرسه بیرون آمدند و برای ضد عفونی کردن معابر و ... از خود گذشتگی کردند و از سوی دیگر می‌بینید که کادر درمانی به مانند دوران دفاع مقدس در حال جهاد است.

وی به بیان خاطره‌ای از شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: روزی که داعش وارد عراق شد و به سمت کرکوک و سلیمانیه می‌رفت مسئولان امر با آمریکایی‌ها تماس گرفتند که به آن‌ها کمک کنند، اما پاسخی به درخواست کمک آن‌ها داده نشد و آن‌ها با قاسم سلیمانی تماس گرفتند و وی پس از کسب اجازه از رهبری به مسئولان عراقی پیام فرستاد که تا صبح دوام بیاورید تا ما برسیم و بعد از آمدن قاسم سلیمانی موضوع عوض شد. یکی از اسرا نقل می‌کرد همین که در جبهه داعش مطرح شد که قاسم سلیمانی می‌آید عده زیادی فرار کردند و این حضور برخواسته از همان دفاع مقدس است.

وی با بیان این که دفاع مقدس موتور محرک بسیاری از پیشرفت‌ها بوده است گفت: باید اقرار کنیم که از این موتور محرک خوب استفاده نکردیم و می‌توانستیم کشور را به قله‌های پیشرفت بیشتری برسانیم.

وی با بیان این که جنگ و دفاع مقدس به دلیل معنویت خاصی که دارد خود به خود هم منتقل می‌شود و به همین دلیل است که می‌بینیم جوانانی که ظاهر متفاوتی دارند در مراحل حساس ناخودآگاه وارد شده و مثل دوران دفاع مقدس عمل می‌کنند گفت: اگر امروز بتوانیم مطالب دفاع مقدس را انتقال دهیم، توفیق بزرگی کسب کرده ایم.

وی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری به اجرای طرح کمک مومنانه گفت: ما در حین جمع آوری و پخش کمک‌های مومنانه متوجه شدیم که بسیاری از خانواده‌های نیازمند نیز با وجود آن که خودشان نیاز داشتند، اما در این طرح شرکت کردند که این نشان دهنده آن است که فرزندانمان در دفاع از کشور آرمان‌ها و رهبری به همان روز‌های دفاع مقدس گرایش دارند.

یزدی با اشاره به لزوم انتقال مطالب دفاع مقدس گفت: شورای شهر باید وارد فضایی شود که تحول بزرگی در شهر تهران ایجاد کند و ایجاد این تحول با توجه به آمادگی مردم سخت نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان