تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

۹ خاصیت قابل توجه بادمجان

این گیاه که بعربی بادنجان نامیده می‌شود گیاهی است یکساله و دارای ساقه نسبتا ضخیم و پوشیده از کرک. ارتفاع ساقه آن تا ۷۰ سانتیمتر می‌رسد. برگ‌های آن بیضی شکل با نوک باریک و گل‌های آن بنفش رنگ است. میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد، برنگ‌های بنفش، سیاه، زرد و سفید دیده می‌شود.

 بادمجان

  رویداد۲۴بادمجان متعلق به خانواده سیب زمینی است از زمان‌های بسیار قدیم در هند کشت می‌شده است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است. چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد. تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه ودر انگلستان کردند و آنرا بنام کدوی گینه‌ای مینامیدند.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی+ نکته‌های تکمیلی
بادمجان در تمام مدت سال وجود دارد و در آمریکا، ایالات فلوریدا، تگزاس، لویزیانا و نیوجرسی بیشتر محصول بدمجان آمریکا را کشت می‌کنند.

خواص داروئی:

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است. بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است. مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می‌باشد.

1) بادمجان را حتما باید بحالت کاملا رسیده مصرف کرد زیرا خام آن طعم تلخ درد و در آنهائیکه آسم و برونشیت دارند باعث تحریک این بیماری‌ها می‌شود.

2) بادمجان اثر نرم کننده و مدر درد.

3) بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثری است.

4) بادمجان را می‌توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت.

5) دانه بادمجان ایجاد یبوست می‌کند.

6) ریشه بادمجان و شاخه‌های خشک شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون را دراست و قابض بوده و می‌توان در آن برای درمان احتلام بانه و انواع خونریزی‌ها استفاده کرد.

7) بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است.


8) خوردن بادمجان گرفتگی رگ‌ها را باز می‌کند و شخص را ازخطرسکته قلبی محفوظ می‌درد.

9) بادمجان برطرف کننده یبوست است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خواص خوراکی ها
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان