تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

پس لرزه‌های ابتلای ترامپ به کرونا و سقوط بازارهای مالی/ دومین مناظره انتخاباتی آمریکا برگزار می‌شود؟

احتمالا موضوع ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا، منجر به بزرگترین سوپرایز اکتبر در تاریخ انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا شود.

ابتلای ترامپ به کرونا

رویداد۲۴ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی صبح امروز اعلام کرد که تست کرونای وی به همراه همسرش ملانیا ترامپ، مثبت بوده است. ۳۲ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتشار خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا تحولات و سوالات بسیاری را به همراه دارد. تکلیف دومین مناظره انتخاباتی آمریکا چه خواهد شد؟ ابتلای ترامپ به کرونا به نفع وی خواهد بود یا نه؟

نیویورک تایمز در این باره نوشت: رئیس جمهور آمریکا اواخر پنجشنبه اعلام کرده بود بعد از ابتلای مشاور ارشدش به ویروس کرونا در انتظار نتیجه تست کرونای خود و همسرش است و روند قرنطینه را آغاز کرده‌اند. مشخص نیست منظور ترامپ از آغاز روند قرنطینه چیست، مقام‌های کاخ سفید نیز از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کردند، در حالی که جدول برنامه‌های کاری رئیس جمهور آمریکا کاملا پر بود و قرار بود وی امروز جمعه در راستای بخشی از برنامه کمپین تبلیغاتی اش به فلوریدا سفر کند، به گفته مقامات کاخ سفید تمام برنامه‌های ترامپ لغو شده است و عملا اداره کشور در اختیار «مایک پنس» معاون نخست رئیس جمهوری آمریکا قرار خواهد گرفت.

نیویورک تایمز نوشت: انتشار اخباری مبنی بر ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کشنده کرونا پیامد‌هایی فراتر از ابتلای هریک از دیگر رهبران جهان به این بیماری به دنبال خواهد داشت. جهان بار دیگر، با خبری در ارتباط با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به لرزه درآمد، این بار، اما این خبر درباره حرفی یا رفتاری از سوی او نیست بلکه این اتفاق درباره آزمایش مثبت وی و ابتلا به ویروس کرونا است.

در این گزارش آمده است: ترامپ نخستین رهبر جهان نیست که مبتلا به ویروس کرونا شده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جیر بولوسنارو رئیس جمهور برزیل نیز هردو در ماه‌های گذشته به این ویروس مبتلا شدند. اما ترامپ ۷۴ ساله است و سن بالاتری نسبت به دو رهبر دیگر جهان که به این ویروس مبتلا شدند دارد و در خطر بیشتری است. اخبار ابتلای ترامپ به ویروس کشنده کرونا پیامد‌های جهانی فراتر از ابتلای هر رهبر دیگری را به همراه دارد. بازار‌های مالی در آسیا سقوط کرده و به نظر می‌رسد در اروپا و آمریکا شاهد افت بیشتری باشند.

انتشار این خبر، باعث سقوط بازارهای سهام آسیا و کاهش ارزش واحدهای پولی استرالیا و نیوزیلند در برابر دلار شد. شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا نیز امروز جمعه پس از مثبت اعلام شدن تست ویروس کرونای دونالد ترامپ و همسرش با ریزش همراه شده است.

در ادامه، رهبران روسیه، هند، انگلیس و دیگر کشور‌های جهان پیام‌های مبنی بر ابراز نگرانی و آرزوی بهبودی برای ترامپ و همسرش ارسال کردند. جانسون در توییتر نوشت، بهترین آرزو‌های من برای ترامپ و بانوی نخست. امیدوارم هردوی آن‌ها به سرعت از ویروس کرونا بهبود پیدا کنند. پوتین گفت که امیدوار است ترامپ به سرعت بهبود پیدا کند.

ابتلای ترامپ به کرونا نتایج انتخابات آمریکا را برهم خواهد زد؟

گاردین در این باره نوشت: ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شد. یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. این اتفاق همه چیز را تغییر خواهد داد.

گاردین در ادامه می‌نویسد: احتمالا موضوع ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا، منجر به بزرگترین سوپرایز اکتبر در تاریخ انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا باشد. رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه ادعا می‌کرد ویروس کرونا ناپدید خواهد شد به این ویروس مبتلا شده است. وی به باب ادوارد روزنامه نگار گفته بود که عمدا ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه می‌دهد و به همین خاطر رئیس جمهور آمریکا در تدوین یک استراتژی ملی برای انجام تست کرونا شکست خورد. وی ماه‌ها از استفاده از ماسک خودداری می‌کرد و این ایده را مطرح می‌کرد که مردم با تزریق وایتکس به خود می‌توانند مانع از ورود این ویروس به بدنشان شوند. ترامپ با وجود مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا احساس شکست ناپذیری می‌کرد، اما اکنون «مرغ‌ها به خانه آمده اند» (یک اصطلاح مبنی بر اینکه کسی که موضوعی را رد می‌کند خود به آن دچار می‌شود.)

این رسانه بریتانیایی در ادامه می‌نویسد: ۳۲ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اغلب به عنوان مهمترین روز‌ها در حافظه تاریخ باقی می‌ماند و قادر به تغییر همه چیز است. ترامپ هر آنچه که بسیار دوست داشت را انجام داد. تجمعات انتخاباتی برگزار می‌کرد و تلاش می‌کرد صحنه‌هایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی انتخابات پیشین بود را تکرار کند. اکنون، اما به دلیل حضور ترامپ در قرنطینه برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی و یا برگزاری سفر‌های انتخاباتی غیرقابل انجام است. اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد احتمالا وی دیگر شاهد هیچ تجمع دیگری نخواهد بود.

گاردین در ادامه به یک سوال مهم اساسی اشاره می‌کند و می‌نویسد: یک علامت سوال بزرگ درباره برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد که قرار است در تاریخ ۱۵ اکتبر سه شنبه هفته آینده برگزار شود. شاید اگر ترامپ بهبود یابد احتمالا در این مناظره شرکت کند. شاید پس از اتفاقی که اکنون برای افتاده، این مناظره هیچ لطفی برای دیگران نداشته باشد.


بیشتر بخوانید:ترامپ به کرونا مبتلا شد

گاردین: سن بالا و اضافه وزن، خطر کرونا را برای ترامپ زیاد می‌کند


پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی در آمریکا در هفته گذشته، بسیاری از رسانه ها و نظرسنجی‌ها، جو بایدن دموکرات را پیروز بلامنازع این مناظره معرفی کردند. نظرسنجی ها نیز گویای این مساله بود و پس از این مناظره به نفع بایدن و به ضرر ترامپ رقم خورد.

گاردین همچنین می‌نویسد: از منظر سیاسی این موضوع چگونه بررسی می‌شود؟ اگر ترامپ بدون علامت باشد، این خطر وجود داردکه وی همچنان به دنبال کم اهمیت جلوه دادن این ویروس باشد و این پیام را به دنبال کنندگان ارسال کند این همه هیاهو برای چیست؟ اما اگر وی به شدت بیمار شود شاید بتواند از همدردی عمومی با خود بهره‌مند شود، دقیقا مانند اتفاقی که برای جانسون، نخست وزیر انگلیس رخ داد.

این رسانه تحلیل خود را اینگونه به پایان می‌برد: ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا وظیفه دارد که مردم آمریکا را امن و سلامت نگه دارد، در نهایت وی قادر نبود از خود مراقبت کند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان