تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

سناتور آمریکایی: ابتلای ترامپ به کرونا فرصتی برای انتقام ایران است

سناتور آمریکایی گفت: انتقام ترور سردار سلیمانی در نگاه ایران پایان نیافته و حملات موشکی به نیروهای آمریکایی در عراق نیز افزایش یافته است. ابتلای ترامپ به کرونا می‌تواند فرصتی برای ایران فراهم کند.

جنگ ایران و آمریکا

رویداد۲۴ کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان گفت: باید در رابطه با شرایط کنونی رئیس جمهور شفافیت کامل وجود داشته باشد. اینکه فقط بگویند رئیس جمهور نشانه های کمی از مریضی دارد، کافی نیست.

مورفی در ادامه گفت: با توجه به سن رئیس جمهور و شرایط جسمانی او، این ویروس می تواند کشنده باشد. در این شرایط من در رابطه با ایران به طور ویژه نگران هستم.

وی افزود: گزارش های اخیر حاکی از آن است که این کشور هنوز قصد دارد کمپین خود برای گرفتن انتقام ژنرال قاسم سلیمانی که توسط آمریکا ترور شده را ادامه دهد.

سناتور دموکرات آمریکایی تاکید کرد: ما می دانیم که حملات راکتی علیه نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است. اکنون در شرایطی قرار داریم که تهدیدهای احتمالی در پیش است و رئیس جمهور ما قدرت تصمیم گیری در رابطه با این تهدیدها به ویژه اقداماتی که ایرانی ها می خواهند انجام دهند را ندارد.


بیشتر بخوانید: ابتلای ترامپ به ویروس کرونا تهدیدی برای ایران است؟


مورفی تصریح کرد: پس اکنون یک مسئله بسیار مهم این است که ما بدانیم شرایط رئیس جمهور تحت کنترل است. بسیار مهم است که در رابطه با شرایط کنونی رئیس جمهور شفافیت وجود داشته باشد.

کریس مورفی در اردیبهشت سال جاری نیز گفته بود: ایران امروز تقریبا در همه زمینه ها در خاورمیانه قوی تر و آمریکا نسبت به چهار سال گذشته ضعیف تر شده است.

وی با اشاره به افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی از زمان ترور سردار سلیمانی افزود: زمانی که ترامپ رئیس جمهور شد، ایران این امکان را نداشت که به سمت نیروهای آمریکایی در عراق تیراندازی کند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در روزهای گذشته در واکنش به اظهارات گستاخانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا- مبنی بر حمله ۱۰۰۰ برابر شدیدتر به ایران- گفته بود:«آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ مان قطعی، جدی  و واقعی است، اما ما  اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می گیریم؛   شما فکر می کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می زنیم؛ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیام جدی است».

سرلشکر سلامی افزود: «شما، ما را به حمله هزار برابری تهدید می کنید؛ ما شما را می شناسیم؛ آن وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته هایتان را ویران کنیم».

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: «آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ کرک و پشم شما را به باد می دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می کنیم».

پیش از این دادستان تهران گفته بود: «۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان