تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

آیا کرونا ترامپ را سرنگون خواهد کرد؟

نظرات ضد و نقیضی درباره ابتلای ترامپ به کرونا وجود دارد و برخی می‌گویند او به خاطر جلب نظر رأی‌دهندگان و جلب همدردی آن‌ها جهت پیروزی در انتخابات این دروغ را بافته است.
ابتلای ترامپ به کرونا
رویداد۲۴ سردبیر روزنامه مستقل رأی الیوم در گزارشی درباره مبتلا شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا نوشت: نظرات ضد و نقیضی درباره اعلام مبتلا شدن دونالد ترامپ و همسرش ملانیا به کرونا وجود دارد. برخی می‌گویند این بلایی است که به سرش آمده تا از فرصت پیروزی‌اش در انتخابات بکاهد چراکه او کسانی را که به قرنطینه پایبند بودند و ماسک می‌زدند، مسخره می‌کرد و خطر کرونا را نادیده می‌گرفت و انتظار داشت این ویروس هرچه‌سریع‌تر از بین برود. درحالی که دیگران معتقدند مبتلا شدن ترامپ به کرونا باعث می‌شود رأی‌دهندگان همدردی بیشتری با او داشته باشند و این مسئله فرصت پیروزی‌اش را افزایش می‌دهد.

عجیب‌ترین نظرات این است که گفته می‌شود دونالد ترامپ یک دروغگوی حرفه‌ای است و بعید نیست درباره ابتلا به کرونا دروغ بگوید تا همدردی رأی‌دهندگان را جلب کند و از دو مناظره با رقیبش جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فرار کند.

روزنامه واشنگتن‌پست که در دشمنی‌اش با ترامپ بیمی ندارد و آشکارا آن را اعلام می‌کند و مسئولان و نویسندگان آن حامی بایدن هستند، ۳۰۰۰ دروغ ترامپ را فاش کرده که ۱۰۰۰ مورد آن مربوط به کرونا است. این روزنامه نوشت که ترامپ ۳۴ بار در توییت‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش اعلام کرد، کرونا آوریل با افزایش دما از بین می‌رود، اما از آن زمان تعداد فوتی‌ها به بیش از ۲۰۰ هزار تن و تعداد مبتلایان به هفت میلیون تن در آمریکا رسیده است و این بیشترین میزان در جهان است.

بیشتر بخوانید: روزشمار انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ کرونای ترامپ در روز‌های حساس آمریکا
دو فردی که خیلی برای دریافت خبر ابتلای ترامپ به کرونا شتاب نشان دادند و برای او از صمیم قلب بهبودی هرچه سریع‌تر را دعا کردند، یکی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود که از سیاست‌های ترامپ و تمرکزش بر چین به عنوان دشمن بیشترین بهره را می‌برد. اما فرد دوم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که شریک وی در سیاست‌های خصمانه علیه اعراب و مسلمانان و از بین بردن مسئله فلسطین و تحمیل توافق‌های عادی‌سازی روابط است.

شاید واکنش گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه به ابتلای ترامپ به کرونا صادقانه‌ترین و شجاعانه‌ترین واکنش باشد. او گفت: ترامپ باید اکنون درک کند که کرونا هیچ کسی را از جمله آن‌هایی که در وجود این ویروس و خطر آن شک دارند، مستثنی نمی‌کند.

رأی دهندگان آمریکایی به خوبی می‌دانند که برخورد ترامپ با کرونا بسیار شرم‌آور بود. آن‌ها فراموش نمی‌کنند که ترامپ به مبتلایان توصیه می‌کرد مایع ضدعفونی‌کننده دتول بخورند یا می‌گفت از داروی ضد مالاریای کلروکین برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند و این برعکس توصیه‌های مشاور پزشکی کاخ سفید بود.

ما امیدواریم ترامپ زودتر از این بیماری شفا پیدا کند نه به خاطر محبت به او بلکه به این خاطر که آنچه را که در دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش درباره نابودی وجهه آمریکا و سرنگونی این کشور و پایین کشیدن آن از رهبری جهان به نفع چین شروع کرده، به پایان برساند و اگر این هدف محقق نشد و در انتخابات پیروز نشد و به تعهدات خود درباره عدم تحویل قدرت عمل کرد، در آن صورت جایزه بزرگتر خواهد بود و آن برافروخته شدن جنگ داخلی و از هم پاشیدن امپراتوری شر است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان