تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر:

سکه از مرز ۱۶ میلیون تومان عبور کرد/ قیمت سکه چقدر حباب دارد؟

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید از ۱۶ میلیون تومان عبور کرد.
قیمت سکه
رویداد۲۴ ابراهیم محمدولی با بیان اینکه قیمت سکه تمام بهار آزاد به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسید، گفت: طبیعی است که با افزایش نرخ ارز، نرخ طلا و سکه هم افزایش یابد چراکه مکمل یکدیگر هستند. انس جهانی طلا با احتساب نرخ دلار، قیمت طلا را مشخص می‌کند و این دو عامل بر تعیین نرخ طلا و سکه در ایران بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: فاصله قیمتی بین طلا و سکه وجود دارد که شاید علت عمده این فاصله به موضوع عرضه و تقاضا بر می‌گردد. این عوامل باعث ایجاد حباب در قیمت سکه شده است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به حباب قیمت سکه اظهار داشت: در حال حاضر یک و میلیون ۸۰۰ هزار تومان از قیمت سکه حباب دارد.

محمدولی ادامه داد: این اتفاقات به این دلیل رخ داده که برخی از پول‌هایی نمی‌توانند در چرخه اقتصادی باشند وارد بازار طلا و سکه شده‌اند.

وی با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۸ هزار تومان است. هر سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا تقاضا در بازار با این قیمت‌ها وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه از آنجایی که عمده نقدینگی کشور در دست چند درصد جامعه است، تقاضا در بازار وجود دارد. تقاضا است که باعث ایجاد این وضعیت در بازار طلا و ارز شده که معتقدیم این تقاضا‌های عجولانه هستند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان