تاریخ انتشار: ۰۱:۵۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

حمله تروریستی در مرکز وین/ چندین کشته و زخمی

پلیس وین اعلام کرد افراد مسلح به ۶ مکان جداگانه در وین حمله کرده‌اند و هر ۶ مکان در مجاورت خیابانی است که کنیسه یهودیان در آن قرار دارد. شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین از وقوع حادثه گروگان گیری در یک رستوران در این شهر خبر داد.

حمله تروریستی در وین

رویداد۲۴ پلیس اتریش از تیراندازی نزدیک یک مرکز جامعه یهودیان و کنیسه در وین پايتخت اين کشور خبر داد. وزارت کشور اتریش­ نيز ­اعلام­ ­کرد­ مقامات­ این­ ­کشور­ ­معتقدند تیراندازی در مرکز وین یک حمله تروریستی بوده است.

پانزده مجروح عملیات تروریستی وین در بیمارستان بسر می‌برند و وضع هفت نفر از مجروحان، وخیم اعلام شده است. گفتنی است؛ آخرین عملیات تروریستی علیه کنسیه یهودیان در وین، به سال ۱۹۸۱ میلادی برمی گردد که منجر به کشته شدن دو تن شد.

پيش از اين، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های اتریش از کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن چندین نفر در حمله به کنیسه یهودیان در مرکز وین پایتخت اتریش خبر داده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت کشور اتریش­ ­اعلام­ ­کرد­ ­مقامات معتقدند، چند نفر در تیراندازی در مرکز وین دست داشتند.

وزارت کشور همچنين اتریش اعلام کرد نمی‌توان مجهز بودن یکی از عاملان تیراندازی به نزدیک کنیسه یهودیان در وین به کمربند انتحاری را تأیید یا تکذیب کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های اتریش گزارش داد: پلیس وین اعلام کرد افراد مسلح به شش مکان جداگانه در وین حمله کرده اند و هر ۶ مکان در مجاورت خیابانی است که کنیسه یهودیان در آن قرار دارد.

پلیس وین از مردم خواست که از حضور در محل این حادثه خودداری کنند. برخی از رسانه‌های دیگر از چندین کشته و مجروح خبر داده اند. گفته می‌شود که یک پلیس هم مجروح شده است.

در همین حال؛ فلورین کلینک سردبیر مجله فالتر اتریش به نقل از وزارت کشور نوشت که این وزارتخانه، حمله به کنیسه یهودیان در وین را تایید کرده است. وزارت کشور اتریش در گفتگو با خبرگزاری اپا اعلام کرد که یکی از عاملان این عملیات تروریستی کشته و یک فرد دیگر هم اکنون متواری شده است. این عملیات، ساعت هشت شب به وقت محلی اتریش به وقوع پیوست. شاهدان از صدای تیراندازی‌های مختلف سخن می‌گویند.

خبرگزاری فرانسه نيز گزارش داد: وزارت کشور اتریش اعلام کرد یکی از عاملان تیراندازی در مرکز وین کشته شد و فرد دیگر فرار کرد.

همچنين؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: پلیس اتریش، یکی از متهمان تیراندازی در مرکز وین را بازداشت کرد. یک افسر پلیس نيز با شلیک گلوله زخمی شده است.

به گزارش توئیتر شبکه اس وی نیوز، گفته شده است افراد مسلح به چهار محل در وین حمله کردند؛ دو رستوران، یک کنیسه و مرکز اصلی جامعه یهودیان.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمله تروریستی ، وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان