تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹
محسن هاشمی عنوان کرد:

تهران رکورددار شهر‌های دنیا در فوتی‌های کرونا و آلودگی هوا

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ابعاد تلفات کرونا در تهران طی یک هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند که این میزان تلفات در هیچ شهر دیگر جهان وجود ندارد.
شورای شهر تهران
رویداد۲۴ محسن هاشمی در ابتدای دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: متاسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است. البته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، نظر مثبت خود را نسبت به این پیشنهاد ابراز کرده است، اما ظاهرا مسئولین تصمیم‌گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش‌های خدماتی در این حوزه می‌شود را ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز با وجود تشدید نیاز به تقویت ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو تهران به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی و افزایش آلودگی هوا، هیچ اقدام موثری در طول هفت سال گذشته انجام نشده است و اکنون که با آزادسازی برخی از دارایی‌های ایران و افزایش فروش ارز توسط بانک مرکزی، وضعیت منابع دولت بهبود پیدا کرده است، از رییس‌جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار به صورت فوری برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی در تهران صادر کنند.

هاشمی یادآور شد: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تنها راه خروج از وضعیت فعلی قرنطینه کامل تهران است
محسن هاشمی در ابتدای این جلسه، با اشاره به شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: ابتدا شکست تحقیرآمیز دونالد ترامپ، عامل بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی و تامین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: اهمیت شکست ترامپ، به نه گفتن به سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه، عهدشکنانه و ضدعقلانی آمریکا علیه دیگر کشور‌های جهان، توسط اکثریت مردم آمریکا است.

هاشمی افزود: بدعهدی ترامپ تنها در مورد برجام نبود، بلکه وی از کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه‌های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معاهدات جهانی نیز سر باز زد و شکست تحقیرآمیز او نشان داد که ملت یک کشور به رییس‌جمهوری که برای جهان غیرقابل اعتماد باشد، اعتماد نمی‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا و سایر کشور‌های غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند و از یکجانبه‌گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملت‌های جهان بپرهیزند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان