تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

شهردار دماوند: انتقال مسافربران بومی دماوند به پایانه جدید با همکاری پلیس راهنمایی

شهردار دماوند گفت: در صورت همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و نصب دوربین‌های نظارتی شهرداری، مسافربران بومی دماوند به پایانه جدید منتقل می‌شوند.
شهردار دماوند: انتقال مسافربران بومی دماوند به پایانه جدید با همکاری پلیس راهنمایی
رویداد۲۴ علی صفری شهردار دماوند در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره غیرفعال بودن پایانه مسافربری شهر دماوند اظهار داشت: شهر دماوند شهری خطی است که از بالاترین تا پایین‌ترین نقطه آن حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر فاصله است. با توجه به بحث توسعه حمل و نقل و فضای شهری لازم بود ترمینال قدیمی شهر به جهت ترافیک و دسترسی عمومی و آلودگی هوا به خارج از شهر منتقل شود.

عباس صفری افزود: زمینی در انتهای بلوار آیت الله خامنه‌ای به این کار اختصاص یافت. حدود ۴ تا ۵ سال است که این ترمینال به جهت فاصله زیاد با مرکز شهر همچنان غیر فعال است. این پایانه در محل قانونی خود در کنار ساختمان‌های مسکن مهر ساخته شده، ولی مسافربران ادعا دارند که مسافران را از چهارراه گیلاوند سوار و پیاده می‌کنند بنابراین نمی‌توانند به محل جدید منتقل شوند. بحث بر سر این است که مسافران راغب نیستند که از چهار راه گیلاوند سوار خودرو شده و به این ترمینال بیایند و پس از آن از این محل به شهر‌های دیگر تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تا به امروز با رانندگان مورد نظر چندین جلسه داشته است. ضمن اینکه به آن‌ها اطمینان خاطر داده ایم که این فضا برای مسافران و رانندگان مطلوب خواهد بود. این ترمینال فضایی برای رانندگان دارد و پمپ گاز هم در کنار آن قرار گرفته است.

شهردار دماوند با اشاره به دغدغه خاطر رانندگان سنتی و بومی این منطقه گفت: من از طرفی به این رانندگان حق می‌دهم و این هم به دلیل حضور مسافربران غیرمجاز است. من دو پیشنهاد داده ام. اول آنکه با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی مسافربران غیر مجاز و شخصی نتوانند مسافرگیری کنند و دوم اینکه دوربین‌های نظارتی شهرداری نصب شود تا امکان کنترل بیشتر این منطقه را به ما بدهد.

وی افزود: رانندگان حمل و نقل عمومی در این منطقه در صورت همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری موافق انتقال به ترمینال جدید هستند.

صفری با اشاره به موضوعات پراکنده اجتماعی در دماوند خاطرنشان کرد: من حدود ۴ سال است که پیگیر ساخت ترمینال و انتقال رانندگان به این محل هستم، ولی باید اطمینان خاطر بیشتری به رانندگان بومی داده شود تا درآمد آن‌ها تضمین گردد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دماوند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان