تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

صفحه هوم اینستاگرام بزرگ‌ترین بازطراحی چند سال اخیر را به‌خود دید

اینستاگرام در اتفاقی غیرمنتظره، بزرگ‌ترین بازطراحی صفحه‌ی هوم را در چند سال اخیر انجام داد. از این پس صفحه‌ی هوم اینستاگرام میزبان دو تب جدید Reels و Shop است.
صفحه هوم اینستاگرام
رویداد۲۴ اینستاگرام برای نخستین بار در چند سال اخیر، تغییراتی عمده در طراحی صفحه‌ی اصلی (Home Screen) اپلیکیشن موبابلی خود اعمال کرد. اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که تب‌های ریلز (Reels) و شاپ (Shop) را به صفحه‌ی هوم اضافه کرده است تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر باشد. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که اینستاگرام از این پس می‌خواهد توجه بیشتری به بخش‌های ریلز و شاپ نشان دهد.

شاپ قدیمی‌تر از ریلز است و هردوی این قابلیت‌ها تاکنون توانسته‌اند توجهات مناسبی را به‌خود جلب کنند. ریلز به کاربران امکان می‌دهد همچون تیک تاک، ویدئو‌های کوتاه را ضبط، ویرایش و منتشر کنند تا سایر مردم وارد فید اپلیکیشن شوند و محتوا‌ها را پیدا کنند. این قابلیت مدتی پیش به‌روزرسانی شد تا امکان آپلود کردن ویدئو‌های طولانی‌تر در آن فراهم شود. بدیهی است که تب ریلز در صفحه‌ی هوم اینستاگرام کاربران را مستقیما به ریلز هدایت می‌کند.

ازطرفی تب شاپ پیشنهاد‌های شخصی‌سازی‌شده را برای خرید محصول به کاربر نشان می‌دهد. در این تب همچنین بهترین محصولات که توسط خود اینستاگرام انتخاب می‌شوند نمایش داده خواهند شد. دو تب ریلز و شاپ، کاربران را قادر می‌سازند ساده‌تر به‌دنبال هرآنچه که می‌خواهند بگردند و در زمانی سریع کار‌های مدنظرشان را در اینستاگرام انجام دهند.

افزون‌بر آن‌چه گفتیم، تب Likes به‌همراه تب Create (که مردم در آن عکس آپلود می‌کنند) قرار است به بخش بالا سمت راست، کنار آیکون مربوط به دایرکت، منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟ +فیلم
آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در بیانیه‌ی جدیدی که روی وبلاگ این شرکت منتشر شد نوشت: «ما با جدیت به این تغییرات می‌نگریم. مدت‌ها است که صفحه‌ی هوم اینستاگرام را به‌شکلی عمده به‌روزرسانی نکرده‌ایم؛ بااین‌حال نحوه‌ی خلق محتوا و لذت بردن مردم از فرهنگ و تمدن، دست‌خوش تغییر شده است. بزرگ‌ترین خطر برای اینستاگرام تغییرات خیلی سریع آن نیست، بلکه تغییر نکردن و سازگار نشدن با شرایط است. ما برای طراحی جدید هیجان‌زده هستیم و اعتقاد داریم این تغییرات باعث می‌شوند اپلیکیشن اینستاگرام به‌شکلی که موردنیاز بود، بازطراحی شود و در همین حین به ارزش اصلی‌اش یعنی ساده‌بودن پای‌بند بماند».

در نظر داشته باشید که صرفا چند ماه از آغازبه‌کار رسمی ریلز می‌گذرد و شاید اضافه شدن تب ریلز به اپلیکیشن اینستاگرام در نگاه اول تعجب‌برانگیز باشد؛ اما این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که اینستاگرام حساب ویژه‌ای روی بستری که ریلز دردسترس قرار می‌دهد باز کرده است. اینستاگرام در این حوزه، تیک تاک را به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب خود می‌بیند و در تلاش است ازطریق محبوبیت اینستاگرام، شمار کاربران ریلز را برای رقابت بهتر با تیک تاک افزایش دهد.

نکته‌ی جالب توجه این است که آی جی تی وی (IGTV)، بستر اینستاگرام برای انتشار ویدئو‌های طولانی، هنوز تب اختصاصی در صفحه‌ی هوم ندارد و صرفا ازطریق صفحه‌ی Discover می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این موضوع به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد که احتمالا مردم علاقه‌ی کمتری به IGTV دارند و بیشتر سعی می‌کنند به‌تماشای ویدئو‌های کوتاه ریلز بنشینند.

اضافه شدن تب Shop به‌صفحه‌ی اصلی، کمتر از Reels متعجب‌مان کرد. اینستاگرام سال‌ها است که در نقش پلتفرمی برای خرید و فروش ظاهر می‌شود و قابلیت خرید مستقیم از مدتی پیش برای کاربران دردسترس قرار دارد. تابستان گذشته بود که اینستاگرام صفحه‌ای مستقل برای بخش خرید راه‌اندازی کرد و گفت کاربران برای انجام خرید می‌توانند از پلتفرم فیسبوک پی (Facebook Pay) استفاده کنند. قرار دادن ریلز و شاپ در صفحه‌ی هوم بدین معنی است که اینستاگرام به‌مرور زمان سرمایه‌گذاری بیشتری روی این دو قابلیت انجام می‌دهد.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان