تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

بیل گیتس: تا بهار آینده ۶ واکسن کرونا در دسترس خواهد بود

بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت "مایکروسافت" پیش‌بینی کرده که ممکن است تا بهار سال ۲۰۲۱، با افزایش پیشرفت‌های پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا، تقریبا ۶ واکسن کووید-۱۹ تایید و آماده توزیع شوند.

زمان تولید واکسن کرونا

رویداد۲۴ به گزارش ان بی سی، بیل گیتس، کارآفرین موفق، امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در جشنواره فین تک (FinTech) سنگاپور گفت: "من انتظار دارم که حدود ۶ واکسن تایید شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ در اختیار داشته باشیم."

وی اظهار کرد: علاوه بر واکسن فایزر و بیو ان تک (Pfizer-BioNTech) که قبلا انتخاب‌شده‌اند، واکسن مدرنا (Moderna)، آسترازنکا (AstraZeneca)، جانسون و جانسون ( Johnson & Johnson) و نوواکس (Novavax ) نیز احتمالا طی ماه‌های آینده مجوز دریافت خواهند کرد. البته وی نام ششمین واکسن را ذکر نکرد.

وی افزود: هفته گذشته، انگلیس اولین کشوری بود که واکسن فایزر و بیو ان تک را برای استفاده اضطراری تایید کرد و سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز قرار است روز پنجشنبه در مورد تصویب آن رای دهد.

بیل گیتس، بنیان‌گذار موسسه غیرانتفاعی مشهور گیتس (بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مدت‌هاست که از پیشرفت‌های بهداشت جهانی ازجمله واکسیناسیون حمایت می‌کند) به تنظیم‌کنندگان در کشورهای پیشرفته برای پیشرفت سریع در زمینه تولید واکسن تبریک گفت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بیل گیتس از پایان کرونا


وی خاطرنشان کرد: باید مطمئن شویم به روشی تا حدودی عادلانه واکسن را توزیع می‌کنیم و ثروت نباید تعیین‌کننده دسترسی به واکسن باشد.

وی می‌گوید: " برنامه تنظیم‌کنندگان غربی بسیار خوب است، آنان این سه فاز آزمایشی را به به‌صورت فوق‌العاده حرفه‌ای اجرا کرده‌اند و به دنبال هرگونه عوارض جانبی و به دنبال اثربخشی آن هستند. "

بااین‌حال گیتس بیان کرد: کارهای زیادی باید توسط سازمان‌ها ازجمله موسسه وی برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن در همه کشورها، به‌ویژه در کشورهای کمتر توسعه‌یافته انجام شود.

در حال حاضر، بنیاد بیل و ملیندا گیتس با موسسه سروم هند، بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان برای تولید و توزیع نامزد واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا در سطح ملی همکاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: برنامه مشابهی با سروم برای واکسن نوواکس انجام خواهد شد و تولیدکننده دیگری برنامه جانسون و جانسون را پیش خواهد برد.

هر سه نامزد واکسن متکی به فناوری سنتی هستند، بدین معنی که می‌توان آن‌ها را با هزینه و دشواری کمتری نسبت به همتایان خود یعنی فایزر و مدرنا تهیه و ذخیره کرد. این باعث می‌شود گزینه‌های مناسب‌تری برای توزیع در بین کشورهای کم‌درآمد باشند.

گیتس تاکید کرد: "هدف این است که در سال ۲۰۲۱ هرچه بیشتر  موارد ابتلا کاهش یابد، بنابراین در کشورهای درحال‌توسعه نیز همه‌گیری در برخی از موارد در سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد. "

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان