تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

سلامت روان خود را فدای کرونا نکنیم!

 پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلاً تعداد مبتلایان یا فوتی‌های بیماری کرونا، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری سلامت روان را مختل می‌کند.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ فاطمه هوشمند کارشناس ارشد سلامت روان گفت: پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلاً تعداد مبتلایان یا فوتی‌های بیماری کرونا، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری سلامت روان را مختل می‌کند.

فاطمه هوشمند اظهار کرد: در هفته سلامت روان با شعار «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه، همه جا» سعی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بر آگاه سازی افراد و خانواده‌ها در مورد اهمیت مراقبت‌های بهداشتی مربوط به سلامت روان است.

وی گفت: مرکز بهداشت استان ایلام، برنامه‌هایی را تدوین کرده که با هماهنگی ریاست مرکز بهداشت شهرستان ایلام و همکاری کارشناسان روان شهرستان قابل اجراست که در این برنامه‌ها تلاش بر آموزش‌های ساده و قابل فهم برای همه، اما ضروری و عملی است.
 
این کارشناس ارشد سلامت روان تصریح کرد: یکی از فاکتورهای ایمنی در مقابل بیماری‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن است که این امر با رعایت نکاتی مانند خواب کافی، مصرف مایعات به ویژه 8 لیوان آب در روز، تغذیه مناسب از جمله مصرف میوه و سبزیجات که منبع ویتامین‌ها و نهایتاً غذای اصلی سیستم ایمنی بدن است و کاهش استرس و اضطراب قابل دستیابی است.


بیشتر بخوانید: برای رهایی از افسردگی کرونایی چه کنیم؟


هوشمند ادامه داد: در ماه‌های گذشته چه از طریق مراجعان به مراکز بهداشتی و چه از ارتباط تلفنی از سامانه کشوری وزارت بهداشت موسوم به 4030 متوجه شدیم متاسفانه اشخاص مرتکب چند اشتباه رفتاری می‌شوند که موجب افزایش استرس و در نتیجه طبعات ناشی از آن می‌شود.

وی گفت: پیگیری مداوم و لحظه به لحظه اخبار منفی مثلاً تعداد مبتلایان یا فوتی‌های بیماری کرونا، صحبت مکرر در مورد خطرات این بیماری، تغییرو بی نظمی ساعات خواب از شب به روز، کاهش افراطی ارتباط اجتماعی و عدم خلاقیت برای جایگزینی فضای مجازی بجای ارتباط حضوری و مسایلی از این قبیل موجب افزایش اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس فکری _عملی و دیگر اختلالات روان شده است.

این کارشناس ارشد سلامت روان تصریح کرد: جهت بهداشت و سلامت روان ضروری است که تمرکز را به جای بیماری بر سلامت و عوامل تأمین کننده آن قرار دهیم، از پیگیری اخبار منفی و تکرار آن بخصوص در حضور کودکان و نوجوانان جدا خوداری کنیم چرا که پذیرش شرایط کنونی به عنوان تغییر در سبک زندگی و سازگاری و انطباق با این پاندمی، عامل بسیار مؤثر برای بقا و حفظ سلامتی بویژه سلامت روان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان