تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.
هوای پایتخت
رویداد۲۴ بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز عدم وزش باد موثر، انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

با تداوم جو آرام طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در شامگاه نیز با افزایش حجم ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد تا نخستین ساعات فردا از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

بتدریج طی روز با افزایش ناپایداری و رشد ابر پیش‌بینی می‌شود شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود. همچنین احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد تا اواخر وقت فردا برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۳ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان