تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

اتاق اصناف تهران: تعطیلی تالار‌ها ۱۰۰ هزار نفر را بیکار کرد

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران اعلام کرد که بر اساس برآورد‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی تعطیلی تالار‌ها بیکار شده اند.

تاثیر کرونا بر اقتصاد کشور

رویداد۲۴ خسرو ابراهیمی نیا با اشاره وجود حدود هزار واحد تالار پذیرایی در شهر تهران اظهار کرد: علاوه بر افرادی که با تعطیلی تالار‌ها به صورت مستقیم بیکار شدند، در بخش تجهیز مجالس برای هر مراسم، بسته به تعداد مهمان‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ نفر فعالیت می‌کردند که حالا بیکار شده اند.

همچنین ده‌ها شغل دیگر از جمله در حوزه چیدمان سفره عقد، حمل و نقل، عکاسی، آرایشگاه، نقاشی و دکور تالار و آشپزی به فعالیت تالار‌ها وابسته اند، بنابراین برآورد‌ها نشان می‌دهد از اسفندماه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر به واسطه تعطیلی تالار‌ها بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه اتحادیه تالار‌ها ۱۰ ماه است که این موضوع را مکاتبه کرده، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته است، تصریح کرد: با برنامه ریزی درست در اسفند و فروردین و اردیبهشت و تعطیلی همه مراکز پذیرایی وضعیت خوبی در کشور ایجاد شد و تلفات انسانی نیز به پایین‌ترین عدد و رقم خود رسید، اما از خرداد به بعد با تصمیم مسئولان، تالار‌های پذیرایی تعطیل شدند، در حالی که دیگر مراکز پذیرایی مانند رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها تعطیل نشدند.


بیشتربخوانید: خسارت میلیاردی تالار‌های پذیرایی در پی شیوع کرونا


رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران با بیان اینکه تالاهاری پذیرایی به عنوان متخصص برگزاری مراسم‌ها می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت و مراسم را با حداقل ظرفیت برگزار کنند، گفت:، اما در حال حاضر مراسم مختلف در خانه ها، رستوران‌ها و حتی دفاتر ازدواج برگزار می‌شود. پیشنهاد ما این است که تالار‌ها با دریافت کد بهداشتی و زیر نظر اتحادیه مجاز به فعالیت باشند.

این مقام صنفی پیش‌تر از از ورشکستگی کامل این صنف خبر داده و گفته بود که تسهیلات کرونایی هم نتوانسته به اعضای این صنف کمک کند.

همچنین اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا و اوج گرفتن آمار فوتی‌ها و همچنین تعطیلی چند ماهه تالار‌ها به دلیل گسترش این ویروس، بعضی از محضر‌های ثبت ازدواج در یک فضای نسبتاً کوچک و مسقف، ضمن برگزاری خطبۀ عقد، سور و سات پذیرایی ده‌ها مهمان را هم فراهم می‌کنند و نائب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق نیز اعلام کرد که این مجموعه‌ها از حدود شش سال پیش بدون هیچ گونه مجوزی از هیچ صنف و ارگانی در حال فعالیت هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان