تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

کیفیت خودرو ارتقا نیابد، توقف تولید داریم

پیروزبخت گفت: خودروسازان هر کدام از خودرو‌ها را باید به استاندارد لازم برسانند و اگر نرسانند توقف تولید خواهند داشت.

افزایش کیفیت خودروهای داخلیرویداد۲۴ نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، در خصوص ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که اکنون در وزارت صمت و همینطور در واحد‌های خودروسازی اتفاق افتاده و البته پیگیری‌های سازمان ملی استاندارد، لازم بود هماهنگی مجددی بین سازمان ملی استاندارد و یکی از خودروسازان انجام شود.

او بیان کرد: به نظر می‌آید که خودروسازان اکنون واقعا در جهت ارتقای کیفیت فعالیت می کنند و در حال پیشرفت هستند و رعایت استاندارد‌های لازم را در دستور کار دارند. شرایط کشور با توجه به تحریم ها واقعا سخت است و باید دست به دست هم دهیم تا این صنعت عظیم بتواند کار را پیش ببرد و مردم هم راضی باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد حامی مصرف کننده است و باید در حمایت از مصرف کننده با خودروسازان در ارتباط باشیم. امیدواریم که تحریم‌ها کمتر شود و دست تولیدکنندگان در این صنعت باز شود تا شاهد تولید خودرو‌های با کیفیت تری باشیم.  

پیروزبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کیفیت خودروها مورد تایید است یا خیر، گفت: سال گذشته برنامه‌ای را برای شورای استاندارد تصویب کردیم که به موجب آن خودروسازان هر کدام از مدل های خودرو را باید به استاندارد لازم آن برسانند و اگر نرسانند باید توقف تولید داشته باشند. باید هماهنگی‌ها صورت گیرد شاید یکی از برنامه‌های بازدید این باشد که بیشتر در جریان استاندارد‌ها باشیم.  

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رعایت استاندارد های ۸۵ گانه خودرو گفت: استاندار‌های ۸۵ گانه تغییر نکرده است و با همان برنامه قبل پیش می‌رود. در این برنامه یک تا ۲ برنامه تقدم یا تاخیر دارد که انجام می‌شود. 


بیشتر بخوانید: قیمت انواع پراید کارکرده امروز ۲۴ آذر ۹۹


این مقام مسئول با اشاره به کیفیت بنزین، ادامه داد: به صورت کلی سازمان ملی استاندارد ، استاندار‌های بنزین را  در دست تجدید نظر دارد و طبق قانون هوای پاک مسئولیت اصلی در این موضوع به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است و ما به عنوان همکار، استاندارد بنزین و گازوئیل را تجدید نظر می‌کنیم و خودمان به موجب نقش نظارتی  برای فصل سرد نمونه برداری مجدد خواهیم داشت.  مردم خیلی نگران نباشند، کیفیت بنزین خیلی خوب شده و مشکلی نداریم.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان