تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سید محمدخاتمی: رفتار‌های خلاف مصالح عمومی، توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد

سید محمد خاتمی گفت: هیچ‌کس بر حق قانونی قوا برای انجام وظایف ذاتی خود ایراد ندارد، اما مسأله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟
سید محمد خاتمی
رویداد۲۴ سید محمدخاتمی رئیس جمهور اسبق ایران که در جمع گروهی از فعالین سیاسی سخن می‌گفت، با اشاره به شرایط خاص کشور تصریح کرد: اگر گفتار، رفتار و منش و روش ما خلاف مصالح عمومی، منافع ملی و بهبود حال مردم باشد، توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد!

وی گفت: در پی مقاومت جانانه مردم و تلاش‌های مسؤولین در برابر فشار حداکثری دولت آمریکا و با چشم‌انداز تغییراتی که در مناسبات جهانی پدیدار شده، با درایت و دوراندیشی دست‌اندرکاران، امید آن می‌رود که افق‌های جدیدی پیش‌روی کشور گشوده شود.

خاتمی تصریح کرد: درعین‌حال تمام تلاش بدخواهان ایران بر این است تا با انگشت گذاشتن بر سوءرفتار‌ها و شعار‌های غیرمسؤولانه در داخل کشور، چنان وانمود کنند که در مناسبات دنیای امروز جایی برای ایران وجود ندارد و می‌کوشند تا با بازکردن پرونده‌های جدیدی علیه ایران، همچنان کشور را در انزوا نگه دارند و مانع از ایجاد گشایش در زندگی و معیشت مردم، در عین حفظ عزت کشور شوند.

بیشتر بخوانید: نهاد اجماع‌ساز، جایگزین شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان می‌شود؟
خاتمی خاطرنشان کرد: در این شرایط مسؤولیت خطیری داریم تا نگذاریم بدخواهان کشور به اهداف خود برسند؛ بخصوص مسؤولین امر در قوای سه‌گانه، علی‌الخصوص قوای قضائیه و مقننه باید با درایت بیشتری در این امر کوشا باشند و از تصویب قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید بپرهیزند.

وی گفت: هیچ‌کس بر حق قانونی قوا برای انجام وظایف ذاتی خود ایراد ندارد، اما مسأله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟ آیا گفتار، رفتار و منش و روش ما در جهت بهبود حال مردم است یا خلاف آن؟ که اگر اینچنین باشد، این امور توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد! "
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
باشه ممد چاخان!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان