تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

افزایش نگرانی‌ها در کاخ سفید درباره تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:مسئولانی در دولت آمریکا درباره احتمال سوء استفاده دونالد ترامپ از قدرتش در تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور ابراز نگرانی کردند.
ترامپ
رویداد۲۴ به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ وبگاه خبری اکسیوس آمریکا اعلام کرد، وکلای "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا با مسئولی در وزارت امنیت داخلی درباره امکان اقدام این وزارتخانه برای مصادره هزاران رای تماس گرفته اند.

مسئول وزارت امنیت داخلی در پاسخ به وکلای ترامپ گفته اند این وزارتخانه برای این اقدام چنین اختیاراتی ندارد.

شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد، در ادامه پیشنهاد‌های برخی مقامات آمریکایی به دونالد ترامپ برای برقراری حکومت نظامی جهت تغییر دادن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، گفته می‌شود او نیز در حال بررسی این گزینه است.

ترامپ، در جلسه‌ای با برخی مشاوران و متحدان خود، مسئله اعلام حکومت نظامی برای تغییر نتیجه انتخابات را به بحث گذاشته است.

«مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ، پیشتر به او توصیه کرده بود با اعمال حکومت نظامی و استقرار ارتش در ایالت‌های مختلف، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دوباره برگزار کند.

بیشتر بخوانید: ترامپ تهدید کرد: اعتراضات بزرگی در راه است!
مسئولان ارشد دولت آمریکا، به صورت فزاینده‌ای نگران هستند که دونالد ترامپ از قدرت دولتی سوء استفاده کند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد.

ترامپ، باوجود رای مجمع الکترال به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و تایید پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، این نتیجه را نپذیرفته است.

تیم حقوقی ترامپ، ادعا‌هایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است، اما این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف پذیرفته نشده اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان