تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

جزئیات افزایش حقوق پرستاران اعلام شد

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق پرستاران از اول دی ماه، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، از اسفند ۹۷ نیز تاکنون ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته اند بنابراین طی دوسال گذشته حقوق پرستاران دو برابر شده است.

افزایش حقوق پرستارانرویداد۲۴ سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در مراسم بزرگذاشت مقام پرستار در حضور رئیس جمهوری افزود: از زمان شروع فعالت دولت تدبر و امید بهبود وضعیت معیشت کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت بوده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری رئیس جمهوری محترم هر مطالبه ای از جانب پرستاران مطرح شده، در سریعترین زمان ممکن پیگیری شده است و با استخدام های انجام شده نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور تا پایان امسال از حدود ۸دهم به ۱.۱ می رسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سال گذشته اکنون ۵۲ هزار مجوز استخدامی در وزارت بهداشت گرفته شده است که ۱۰ هزار نفر آنها سال گذشته استخدام شدند، حدود ۵ هزار پرستار نیز با شروع اپیدمی کرونا بدون تشریفات در بیمارستانهای دولتی برای رسیدگی به بیماران کرونا جذب شدند، آزمون استخدام ۷ هزار نفر دیگر نیز با همکاری سازمان سنجش در دی یا بهمن برگزار می شود و این تعداد همین امسال جذب می شوند، از مجوز استخدام ۳۰ هزار نفری هم حدود ۴۵ درصد به گروه پرستاری اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: حقوق پرستاران از اسفند ۹۷ تاکنون ۵۰ درصد افزایش یافته و از اول دی یعنی فردا نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان ۵۰ درصد دیگر هم اضافه می شود و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند ۹۷ تا پایان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و دو برابر می شود و در مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت ۴ برابر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: با این حساب حداقل حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و نیز حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است از فردا ۵۰ درصد افزایش می یابد، حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می کند.

وی گفت: معوقه کارانه و اضافه کار پرستاران نیز که سال گذشته ۱۶ تا۱۸ ماه و گاهی ۲۴ ماه تاخیر داشت اکنون به سه تا چهار ماه رسیده است و علت اختلاف گزارش وزار بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به خاطر کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانهاست که البته با دستور رئیس جمهوری دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای کاهش مبلغ کارانه کادر بیمارستانی اختصاص یافته است و در مجموع افزایش حقوق پرستاران ۱۴ درصد بیش از سایر کادر درمان است.

تقوی نژاد افزود: در مورد شهدای خدمت نیز تاکنون ۲۱۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری به عنوان شهید خدمت در کمیته کشوری آن تایید شده اند، تعدادی پرونده نیز باقیمانده که در جلسه روز چهارشنبه تعیین تکلیف می شوند.


بیشتر بخوانید: تصاویری به مناسبت روز پرستار


وی گفت: تلاش شد حقوق پرستاران و سایر نیروهای شرکتی به ۸۰ درصد حقوق نیروهای رسمی برسد و البته تبدیل وضعیت آنان نیز در دستور کار است و خواهش ما از دولت این است که این پرستاران که آزمون خود را در دوران کرونا داده اند دیگر برای استخدام مشمول آزمون استخدامی قرار نگیرند.

معاون وزیر بهداشت افزود: آیین نامه حفظ حقوق و کرامت پرستاران و نیروهایی که دچار عوارض طولانی مدت خدمت و بیماری می شوند نیز تدوین شده و امیدواریم با تصویب آن این عزیزان نیز به از مزایایی شبیه ایثارگران برخوردار شوند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان