تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

خبر کشته شدن ابوالحسن بنی صدر تکذیب شد

برخی منابع خبری امروز از کشته شدن ابوالحسن بنی‌صدر در یک تصادف جاده‌ای در فرانسه خبر داده بودند که این خبر تکذیب شد.
فرانس ۲۴: ابوالحسن بنی صدر کشته شد

تصویر فیک از زیر نویس فرانس ۲۴ درباره خبر کشته شدن بنی صدر در یک سانحه رانندگی

رویداد۲۴ برخی منابع خبری با انتشار خبری در فضای مجازی از کشته شدن ابوالحسن بنی‌صدر در یک تصادف جاده‌ای خبر داده بودند. 


برخی منابع خبری، مثل تلویزیون فارسی‌زبان در لندن، ایران اینترنشنال و نیز وب‌سایت راوی، در گفتگو با نزدیگکان بنی صدر، خبر درگذشت وی را دروغ خوانده‌اند. 
 
 برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند تصویر تلویزیون فرانس ۲۴ که این خبر را زیرنویس می‌کند، جعلی است و به یک تصویر دوسال پیش ربط دارد.

ابوالحسن بنی صدر کیست؟

ابوالحسن بنی صدر در سال ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای باغچه استان همدان زاده شد. پدر او سید نصرالله بنی صدر از فقهای بزرگ همدان بود که در بین علما به عنوان مخالف رژیم پهلوی و دوست آیت الله خمینی شناخته می‌شد. سید نصرالله بنی صدر می‌خواست پسرش به فیضیه برود و راه پدر را ادامه بدهد. اما ابوالحسن پدر را راضی کرد که اجازه دهد تحصیلاتش را در دانشگاه تهران و در رشته حقوق و الهیات ادامه دهد.

ابوالحسن بنی صدر ۷ شهریور ۱۳۴۰ با عذرا حسینی دختر همسایه و همشهری‌اش ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان دو دختر و یک پسر است. یکی از دختران او بعدها با مسعود رجوی ازدواج کرد و چندی بعد طلاق گرفت.

در دوران دانشجویی به دکتر مصدق و جبهه ملی علاقه‌مند شده و به دانشجویان مخالف با محمدرضا شاه پیوست. او در حین کار در موسسه مطالعات اجتماعی به فعالیت‌های سیاسی نیز می‌پرداخت و سرانجام پس از مجروح شدنش در واقعه پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ کشور را ترک کرد و برای ادامه تحصیل به پاریس رفت.

تحصیلات بنی صدر در پاریس در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری بود. بری رابین در کتاب مشهور تجربه آمریکایی و ایران می‌نویسد در پاریس او به کتاب و مکتب «کوچک زیباست» علاقه‌مند شد. کتابی که از صنایع کوچک و دخالت مردمی در اقتصاد و حمایت از تولید‌های خرد دفاع می‌کرد. تاثیر از این مکتب در کتاب‌های اقتصادی او مشهود است.

در سال ۱۳۵۰ سیدنصرالله بنی صدر در نجف درگذشت و ابوالحسن بنی صدر که برای تشییع پیکر پدرش به نجف رفته بودبرای نخستین بار با آیت‌الله خمینی دیدار کرده و جزو مشاورین نزدیک او شد.

تصاویر ابوالحسن بنی صدربنی صدربنی صدر بنی صدربنی صدر بنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدربنی صدر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان