تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۹

پیش‌شرط دریافت سود سهام عدالت

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مشمولان امسال برای دریافت سود سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

دریافت سود سهام عدالت
رویداد۲۴ محمدرضا پوررضایی ظهر امروز (۱۱ دی‌ماه) در جلسه  بررسی وضعیت سهام عدالت استان زنجان، اظهار کرد: ۳۰ درصد از منابع شرکت‌های سهام عدالت در پروژه‌های سودآور استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود تا زمینه درآمدهای مستمر برای سهام‌داران که از دهک‌های پایین جامعه هستند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه درآمدهای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سودآور و سود حاصل از سهام عدالت، می‌تواند پشتوانه‌ای برای دهک‌های پایین جامعه باشد، افزود: از حدود ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالتی که در کشور وجود دارد، حدود ۴۱ درصد که شامل بیش از ۱۸ میلیون سهام‌دار می‌شود، روش مستقیم و مابقی حدود ۵۹ درصد که بیش از ۲۷ میلیون سهامدار هستند، روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

این مسئول ادامه داد: از زمان واگذاری سهام‌های عدالت تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سهام‌داران نیز فوت شدند که فرآیند تعیین تکلیف سهام آنان باید از سوی وراث انجام پذیرد. البته در حال حاضر به دنبال تفاهم‌نامه‌ای با قوه‌ قضائیه هستیم که این مهم با اجرای انحصار وراثت به صورت الکترونیکی انجام شود ولی در حال حاضر به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شود.

پوررضایی با اشاره به آخرین وضعیت مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تصریح کرد: تا به حال مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری پنج استان در کشور برگزار شده و از ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه جاری نیز قرار است مجامع ۲۰ استان دیگر برگزار شود که زنجان یکی از این استان‌ها است.


بیشتر بخوانید: توصیه‌ای به سهامداران عدالت؛ سهام خود را نفروشید


مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه برگزاری مجامع شرکت‌ها به صورت الکترونیکی خواهد بود، یادآور شد: باید زمینه مشارکت حداکثری سهام‌داران در مجامع فراهم و در صورت به حد نصاب نرسیدن، تشکیل مجمع به بهمن‌ماه موکول می‌شود. برای شرکت در مجامع سهام‌داران سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. استفاده از مزایای سهام‌داری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هویت است.

وی با بیان اینکه زنجان در زمینه بازار سرمایه از استان‌های نمونه کشور است، عنوان کرد: مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت این استان، ۲۳ دی‌ماه برگزار می‌شود که در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد  اعضای شرکت‌کننده در مجمع، انتخابات به بهمن‌ماه موکول خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: سهام‌داران روش غیرمستقیم سهام عدالت برای شرکت در مجامع و دریافت سود سهام عدالت، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند که این مسئله به دو روش انجام می‌شود؛ اول اینکه خود فرد در این سامانه ثبت‌نام و احراز هویت کند و یا به دفاتر پیشخوان و یا پست‌بانک مراجعه کند.

پوررمضانی از فعالیت ۲۴ ساعته سامانه تلفنی ۱۵۶۹ برای پاسخ‌گویی خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود افرادی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، سریعاً برای این کار اقدام کنند و شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی به نام خود فرد و مشخصات فردی و آدرس از الزامات هنگام ثبت‌نام برای سامانه سجام است.

در ادامه این جلسه، محمدرضا آبی‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه ۵۲ درصد مشمولان سهام عدالت استان روش مستقیم را انتخاب کردند، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز بخش اقتصادی استان بر روی ثبت‌نام مشمولان غیرمستقیم در سامانه سجام است و به دنبال آن هستیم که از طریق سازمان‌هایی که بیشترین تعداد مشمول را دارد، اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مجموع از تعداد ۷۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر مشمولان نهایی سهام عدالت در این استان، ۴۱۱ هزار و ۶۱۷ نفر معادل ۵۲ درصد روش مستقیم و ۳۸۰ هزار و ۹۴۲ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

ابوالفضل عباسچیان افزود: برای حضور در مجمع و انتخابات اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری استان زنجان، از همه مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، درخواست می‌شود که هرچه سریع‌تر و در صورت امکان از بسترهای فضای مجازی و اینترنتی در سامانه سجام ثبت‌نام کنند، زیرا شرط اول رای دادن، ثبت‌نام در سامانه سجام است.

این مسئول ادامه داد: در روش مستقیم مدیریت سهام به خود فرد منتقل شد ولی در روش غیرمستقیم مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل شده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و مدیریت سهام این افراد توسط هیئت مدیره منتخب که توسط سهام‌داران انتخاب خواهند شد، انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان