تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۹

مومنی: بازیکنان قدیمی استقلال وحدت تاکتیکی بیشتری دارند/ اولویت فکری نتیجه گرفتن است تا بازی زیبا

 محمد مومنی: استراتژی فکری این است که در وهله اول، امتیازات کامل بازی‌ها را به دست بیاورد و بازی زیبا را در مرحله دوم داشته باشد.
استقلال
رویداد۲۴ محمد مومنی درباره برتری ۲ بر صفر استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان، گفت: امتیازات کامل مسابقه از آنِ استقلال شد،، اما باید به چند نکته توجه کنیم. اشتباه محرز دروازه‌بان گل‌گهر در این پیروزی مزید بر علت شد. همچنین با توجه به شناخت قلعه‌نویی از استقلال، گل‌گهر ضربه را از همان وریا غفوری خورد که شناخته‌شده‌تر از همه بود. تفاوت بازیکنان استقلال با هم در کار‌های تیمی به وضوح مشخص است. بازیکنانی که از فصل گذشته در تیم بودند، از لحاظ وحدت تاکتیکی نسبت به بازیکنان جدید به هم نزدیک‌تر هستند. این خلاء استقلال را آزار می‌دهد. حتی در دقایق پایانی، سه مدافع برای ضربه سر پریدند که با اشتباه آنها، توپ در محوطه جریمه به منشا رسید.

«استراتژی فکری این است که در وهله اول، امتیازات کامل بازی‌ها را به دست بیاورد و بازی زیبا را در مرحله دوم داشته باشد.»، وی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: با این شرایط فکری هم نیمکت استقلال را برای خود حفظ می‌کند و هم به آینده تیمش امیدوار است. استقلال از لحاظ نتایج در اوج است، اما در ارائه بازی‌ها شرایطی متوسط رو به بالا دارد و نقطه به نقطه حرکت می‌کند. استقلال باید از روزنه‌های تیم‌های مقابل، بیشترین بهره را ببرد. همچنین پنالتی را نباید به راحتی از دست بدهد. اگر گل سوم از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رسید، تیم با اعتمادبه‌نفس بیشتری بازی می‌کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه شاگردان فکری پس از دریافت گل متزلزل عمل کردند، تصریح کرد: استقلال از دقیقه ۷۵ در یک سوم دفاعی خود باقی ماند که خوب نبود. با توجه به نگرش و چیدمان قلعه‌نویی، دوندگی و حمل توپ گل‌گهر بهتر از استقلال بود. تیم فکری از دقیقه ۶۵ به بعد دچار اُفت فیزیکی شد و شاید ناآمادگی فیزیکی یا خستگی بازیکنان دلیل این موضوع بود. مربیان بهتر می‌توانند در این باره اظهارنظر کنند. نتیجه قابل قبولی برای استقلال به دست آمد و خیلی بهتر است این نتیجه با بازی‌های زیباتر در هفته‌های آینده تکرار شود.

بیشتر بخوانید: خطر حذف از آسیا استقلال را تهدید می‌کند!
مومنی در مورد اظهارات محمود فکری که انتقاد برخی افراد نسبت به بازی‌های نه چندان زیبای استقلال را حاصل یک سناریو دانسته بود، بیان کرد: نمی‌توان واقعیات را کتمان کرد. بسیاری از مربیان جهان مانند مورینیو که نتایج بسیار خوبی می‌گیرند، بازی‌های زیبایی ارائه نمی‌کنند. کسب نتیجه در وهله اول برای فکری اهمیت دارد. با این حال هواداران دوست دارند علاوه بر نتایج خوب، بازی‌های باکیفیتی از استقلال ببینند که این موضوع منوط به تمرین بیشتر و آشنایی بازیکنان با تفکرات فکری است. تضاد فکری میان بازیکنان، آن‌ها را به چالش می‌کشد. آن‌ها با خود می‌گویند فصل گذشته مجیدی و استراماچونی حرف‌های متفاوتی می‌زدند و حالا باید مطابق افکار فکری بازی کنند.

وی درباره اینکه استقلالی‌ها و عوامل دیگر تیم‌های مدعی معتقدند همه به نفع «تیمی خاص» کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل حاشیه‌ای به تیم ضربه می‌زند و باعث می‌شود از پیشرفت غافل شود. حواشی می‌تواند لکه‌ای سیاه در کارنامه آدم باشد و باید خودمان را مدیریت و تیم را رهبری کنیم. اگر کسی تفکر سازندگی و پیشرفت داشته باشد، به دیگران توجه نخواهد کرد. حواشی حتی ساختار فکری بازیکنان را خراب می‌کند. همه دچار انحطاط فکری می‌شوند، اما باید آن را مدیریت کرد. تفکرمان باید به گونه‌ای باشد که راهکار و تاکتیک را ارائه کنیم، وگرنه وارد چالشی می‌شویم که با چند طناب هم از آن خارج نخواهیم شد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، محمود فکری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان