تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

بحران تازه در استقلال؛ فکری بین بازیکنانش فرق می‌گذارد؟

سرمربی تیم استقلال فعلا مدافع چپ خود را از تمرینات کنار گذاشته است.

 فکری بین بازیکنانش فرق می‌گذارد؟

رویداد۲۴ «من نمی‌خواهم به آن‌ها بگویم اینستاگرام شان را ببندند. اعتقادی هم به این نوع رفتار ندارم، اما مطمئن باشید مِن بَعد همه چیز کنترل شده خواهد بود. بازیکن استقلال باید پاسخگوی هوادار باشد، فضای مجازی و مصاحبه‌های غیر معقول و خیلی چیز‌های دیگر او را از هدفش دور خواهد کرد و حواس بازیکنان و مجموعه تیمی ما باید به استقلال باشد نه اینستاگرام و مسائل حاشیه ای. برای پست و استوری گذاشتن وقت زیاد است، ولی برای قهرمانی با یک اشتباه همه چیز از دست می‌رود.

مطمئنا در همین یکی دو روز این موضوع را به بچه‌ها منتقل می‌کنم. نه فقط بازیکنان تیم بلکه تمام افرادی که کنار ما هستند باید این مسائل را رعایت کنند. یک تیم برای قهرمانی همدلی و تلاش و سختی می‌خواهد. در تمرین چند هفته پیش هم به خبرنگاران گفتم من حواسم باید به همه چیز باشد حتی صفحات مجازی بازیکنان.»

این بخشی از صحبت‌های چندروز پیش محمود فکری، سرمربی تیم استقلال بود. فکری که قبل از بازی با گل گهر به این نکات اشاره کرده بود، در این بازی حساس و سرنوشت ساز یکی از ستاره‌های تیمش یعنی هروویه میلیچ را نیمکت نشین کرد و محمد دانشگر را به پست دفاع چپ برد. اتفاقی که اصلا به کام میلیچ خوش نیامد و واکنش دفاع چپ آبی‌ها را به همراه داشت که منجر به برخورد فکری با او شد.

میلیچ چه گفت؟

دفاع چپ کروات استقلال یک روز پس از برتری ۲-۱ آبی‌ها در سیرجان مقابل گل گهر در اینستاگرامش نوشت: «نیمکت نشینی بدون دلیل! اشکالی ندارد همیشه از تیم حمایت کنید، دیروز برد خوبی به دست آوردیم و هم تیمی هایم خوب کار کردند.» این مسئله، اما ظاهرا اصلا از نظر کادرفنی استقلال قابل قبول نبوده و باعث شده تا با دستور فکری، میلیچ در اختیار باشگاه قرار بگیرد. اتفاقی که در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا دربی حساس پایتخت، تعجب هواداران استقلال را در بر داشته است و آن‌ها معتقدند که صحبت‌های میلیچ چندان صحبت‌های تند و بدی نبوده و او علی رغم نارضایتی از نیمکت نشینی، به حمایت از تیم پرداخته است و مستحق چنین برخوردی نیست.


بیشتر بخوانید: خطر حذف از آسیا استقلال را تهدید می‌کند!


دفاع فکری از تصمیمش

تمرین روز جمعه استقلال تحت الشعاع تصمیم کادرفنی آبی‌ها در خصوص کنار گذاشته شدن میلیچ قرار داشت و همین مسئله باعث شد تا فکری به صحبت در این خصوص بپردازد.

سرمربی تیم استقلال در جمع بازیکنان گفت: «بار‌ها گفته‌ام نظم و انضباط در تیم اهمیت زیادی دارد و کسی بی‌نظمی کند در تیم جایی ندارد. از طرفی، گفته بودم که در صفحه‌های شخصی‌تان در فضای مجازی پست نگذارید.»

ظاهرا سرپیچی میلیچ از دستور کادرفنی فارغ از محتوای مطالب منتشر شده توسط او، اصلی‌ترین دلیل تصمیم سرمربی استقلال بوده است. البته میلیچ قرار است امروز در باشگاه استقلال حضور پیدا کند و در خصوص مسائل مطرح شده با مسئولان باشگاه صحبت کند و باید دید این ماجرا در نهایت به کجا خواهد رسید.

آیا فکری بین بازیکنانش فرق می‌گذارد؟

استقلال از زمان حضور فکری با چالش‌های متعددی در خصوص عملکرد بازیکنانش مواجه بوده است و بعضی بازیکنان در مقاطع متفاوتی، حاشیه‌هایی را برای تیم ایجاد کرده اند. به عنوان مثال فرشید باقری پس از باخت استقلال به فولاد، با انتشار یک استوری به شکلی تند به هواداران استقلال حمله کرد و حتی از باشگاه خواست که رضایت نامه اش را بدهند. یا در مثالی دیگر فرشید اسماعیلی از کادرفنی استقلال خواست که به دلیل اختلافات مالی با مدیریت باشگاه، روی او حساب نکنند و حتی در کامنتی، باشگاه را دروغگو نامید. با این حال هردوی این بازیکنان خیلی زود دوباره به جمع نفرات استقلالی‌ها بازگشتند. رفتار دو فرشید استقلال به مراتب تندتر و غیرقابل قبول‌تر از رفتار میلیچ بوده، اما آن‌ها خیلی سریع به جایگاه خود بازگشتند.

با این حال میلیچ به باشگاه معرفی شده و فعلا امکان تمرین کردن ندارد. همچنین، اتفاق مشابهی هم برای شیخ دیاباته افتاده بود و نیمکت نشینی او در دیدار با فولاد و سوتفاهمی که در هنگام ورود او به زمین پیش آمد، خیلی راحت پای شیخ را به ساختمان باشگاه باز کرد، اما در خصوص نسخه‌های داخلی، چنین برخورد‌هایی چندان صورت نگرفت. اتفاقاتی که باعث می‌شود عده‌ای تصور کنند که نحوه برخورد فکری با بازیکنان خارجی اش، با بازیکنان داخلی متفاوت است و این نکته‌ای است که کادرفنی استقلال می‌تواند در مورد آن توضیح دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود فکری ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان