تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

ربیعی: تامین واکسن خارجی و تولید داخلی به موازات هم پیگیری می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی هدفی جز پراکندن ناامیدی بین مردم ندارد، گفت: تهیه و تامین واکسن خارجی و واکسن تولید داخلی همزمان به موازات هم پیش رفته و هیچ کدام مانع فعالیت دیگری نشده است.
علی ربیعی
رویداد۲۴ علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال نو میلادی و در آستانه ورود به سال ۱۴۰۰، ملت ایران وارد دوران نوینی از حیات سیاسی و اجتماعی خود می‌شود مروری بر مسیر دستاورد‌های ملت ایران در این شرایط دشوار و همچنین مسیر‌هایی که در این ایام تاریخی داشته‌ایم برای امروز و فردای ما قابل توجه و حاوی درس‌های آموزنده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته متحمل فشاری وصف ناشدنی در مقابل جنگ افروزی بی‌سابقه دولت ترامپ شده‌ایم. امروز شاهد آشکار شدن شکست سیاست فشار حداکثری هستیم که آخرین مصداق آن شکست دولت آمریکا در تلاش برای احیای پیگیری کمیته تحریم در سازمان ملل بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: همزمان سال سختی را با همه گیری ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم تحریم و کرونا در هم آمیخت و سال سختی برای دنیا و ملت ما رقم زد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: سال سختی که بر اثر فریبکاری و پنهان‌کاری دنیا، ایران را ابتدا در رتبه نخست همه‌گیری کرونا قرار دارد و امروز نه تنها با همت کادر درمانی موفق به مهار این ویروس شده ایم بلکه جزو معدود کشور‌های پیشتاز در تولید واکسن هستیم. در مواجهه با این دستاورد‌های انکارناپذیر، تلاش‌های بزرگتری در جهت ناامید کردن مردم در برابر تحریم‌ها آغاز شده است.

ربیعی یکی از این تلاش‌ها را دو قطبی سازی واکسن خارجی و واکسن تولید داخلی عنوان و تصریح کرد: اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی هدفی جز پراکندن ناامیدی بین مردم ندارد. در حالی که واکسن خارجی و تولید داخلی همزمان به موازات هم پیش رفته و هیچ کدام مانع فعالیت آن دیگری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این بی اعتماد سازی، خودتحقیری و یاس پراکنی در سوی برخی جریان‌ها به شدت درحال انجام شدن است و نباید این افتخار ملی را از یاد ببریم که به رغم محدودیت‌های تحریم، گام‌هایی برای واکسن و درمان کرونا برداشته‌ایم که کشور‌های انگشت شماری چنین کرده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: شواهد حاکی است تلاش‌های انجام شده قطعا مثمرثمر می‌باشد تا همین‌جا نباید تلاش دانشمندان خود را نادیده بگیریم و قطعا این تلاش‌ها را پاس خواهیم داشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان