تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

سؤال از گل‌محمدی: طارمی بازیکن مهم‌تری بود یا رسن؟

تاکنون از خودتان پرسیده‌اید تفاوت برانکو ایوانکوویچ با برخی مربیان ایرانی چیست؟ به اعتقاد ما آنچه کار مرد کروات را متمایز می‌کند، صبوری مثال‌زدنی او و نترسیدنش از انواع و اقسام مشکلات فنی و حتی مالی در پرسپولیس بود.

مهدی طارمی

رویداد۲۴ تاکنون از خودتان پرسیده‌اید تفاوت برانکو ایوانکوویچ با برخی مربیان ایرانی چیست؟ به اعتقاد ما آنچه کار مرد کروات را متمایز می‌کند، صبوری مثال‌زدنی او و نترسیدنش از انواع و اقسام مشکلات فنی و حتی مالی در پرسپولیس بود. برانکو در حالی به پرسپولیس متعهد باقی ماند و قراردادش را تمدید کرد که فقط دو روز از جدایی بهترین بازیکن تیمش می‌گذشت.  برانکو فوتبال مهدی طارمی را خیلی قبول داشت و این مسئله را بارها در مصاحبه‌هایش گفته بود.

با این حال حتی خروج غیرمنصفانه او از فهرست تیم هم باعث دلسردی مربی کروات نسبت به داشته‌های پرسپولیس نشد. برانکو همچنین از بسته بودن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس هم نترسید. همان‌طور که از احتمال عدم تمدید قرارداد چند ستاره کلیدی پرسپولیس و یا خطر اشباع‌شدگی آنها نهراسید. همه این موارد نشان می‌دهد برانکو یک مربی شجاع با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز شخصیتی است. 

با این مقدمه می‌خواهیم به مصاحبه‌های اخیر یحیی گل‌محمدی اشاره کنیم. سرمربی پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب عملکرد خوبی به جای گذاشت و به فینال رقابت‌ها رسید پس از شکست مقابل اولسان کره‌جنوبی رفتار و گفتار جدیدی پیشه کرده است. او مدتی است روی جدایی بشار رسن زوم کرده و به انتقاد ازمدیران پرسپولیس می‌پردازد درحالی که این هافبک عراقی مدت‌ها پیش تصمیم خود را گرفته بود.


بیشتر بخوانید: مهم‌ترین بازیکنی که پرسپولیس از دست داد


حال پرسش اینجاست‌؛ جدایی مهدی طارمی تأثیرگذارتر بود یا بشار رسن؟ بازیکن بوشهری پرسپولیس که بعد از حضور علی دایی جذب پرسپولیس شد اما ناگهان دایی جای خود را به حمید درخشان داد. مهدی طارمی در آن فصل ۱۵ بازی حضور در لیگ برتر را تجربه کرد که عمده آن مربوط به نیم‌فصل دوم بود. او در این تعداد بازی توانست ۷ گل به نام خود کند و ۳ پاس گل نیز ثبت کرد.

مهاجم شماره ۱۷ سرخپوشان در آن مقطع دو ضربه‌اش نیز با بدشانسی به تیرک دروازه حریفان خورد و ۲پنالتی نیز برای سرخپوشان گرفت. طارمی در ۸ دیدار سرخپوشان در لیگ قهرمانان نیز به میدان رفت و توانست یک گل از روی نقطه پنالتی در جدال برابر النصر به نام خود کند؛ ضربه‌ای چیپ که باعث شد جایگاه ویژه‌ای در نزد هواداران کسب کند. این بازیکن در لیگ پانزدهم (۹۵-۹۴) ۲۷ بازی برای سرخپوشان انجام داد و در لیگ برتر ۱۶ گل به نام او ثبت شد تا برای اولین‌بار موفق شود عنوان آقای گلی را به نام خود کند.

طارمی در این فصل به‌رغم تمام فرصت‌سوزی‌هایش که در کنار اشتباهات مدافعان و دروازه‌بان این تیم به عنوان عوامل از دست رفتن قهرمانی عنوان شده بود، توانست با ۱۶ گل زده، ۳ پاس گل، ۸ پنالتی کسب شده و ۶ بار برخورد ضربه به تیرک دروازه حریفان یک آمار خارق‌العاده از خود به‌جا بگذارد. طارمی در فصل شانزدهم با پیراهن پرسپولیس ۱۸ بار گلزنی کرد، تا کسب مجدد آقای گلی‌اش مسجل شود. با این کارنامه و عملکرد فوق‌العاده و درحالی که پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس بسته شده بود، برانکو هرگز از بابت جدایی مهدی طارمی گلایه یا مصاحبه‌ای نکرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی طارمی ، بشار رسن
نظرات شما
پیشخوان