تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته‌ای ایران

ولیعهد سعودی مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه و جهان است.
ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته‌ای ایران
رویداد۲۴ به نقل از الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امروز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در عربستان در حال برگزاری است مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران امنیت و صلح منطقه جهان را تهدید می‌کند.

وی که ریاست این نشست را به جای پدرش برعهده دارد از تلاش‌های کویت برای حل اختلافات میان کشور‌های عربی تقدیر و تشکر کرد.

ادعا‌های ولیعهد سعودی درحالی است که گفته می‌شود عربستان خود فعالیت‌هایی را به شکل مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: خط و نشان ایران برای غرب/ غنی سازی ۲۰ درصد به رفع تحریم‌های ایران منجر می‌شود؟
چندی پیش کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می‌کنند، گفته بود: علیرغم درخواست‌های مکرر آژانس، تا زمانی که ریاض "پروتکل مقادیر کوچک" فعلی خود را لغو نکند، ابزار‌های ضروری راستی آزمایی برای اجرای مأموریت آژانس فراهم نمی‌شود.

او با هشدار در این خصوص که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته‌ای است، می‌تواند منجر به پنهان کردن برخی فعالیت‌های هسته ای، بدون قرار گرفتن ذیل بازرسی‌های آژانس، شود، افزود: طبق فعالیت‌های هسته‌ای افشاء شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته‌ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان