تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

نماینده مجلس: منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: مجلس به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۰ می‌باشد و منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت مستقیم به خود مردم پرداخت شود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رویداد۲۴ احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص منابع حاصل از آن بدون واسطه به مردم ایده منطقی و قابل قبول است.

وی ادامه داد: درحال حاضر منافع حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکننده‌ها و دلالان می‌رسد و مردم از یارانه این بخش استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم تبریز در ادامه تصریح کرد: مجلس به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۰ می‌باشد. امیدواریم دولت هم در این زمینه همراهی کند. منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت مستقیم به خود مردم پرداخت شود.


بیشتر بخوانید: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه پیامد‌هایی به همراه دارد؟


علیرضابیگی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید حذف و مابه التفاوت آن با ارز آزاد به صورت ریالی به بیمه‌ها باید پرداخت شود تا بیمه‌ها از مصرف کننده‌های واقعی دارو حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: بیمه‌های خدمات درمانی هم باید تقویت شوند و با منابع مالی حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید پوشش دارویی خود را گسترده‌تر کنند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان