تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

روش جالب برای افزایش رشد مو/ کشیدن ناخن‌ها به هم!

درمان های خانگی زیادی هست که می توانید از آن ها برای رشد مجدد موهای خود استفاده کنید.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ یکی از جالب ترین این تکنیک ها که ممکن است به شما کمک کند از موهای زیبایی برخوردار شوید، کشیدن ناخن های دست به یکدیگر به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز است. این شیوه ی رفلکسولوژی درمانی که به آن یوگای بالایام (Balayam Yoga) گفته می شود ممکن است به رفع مشکلات مختلفی از جمله ریزش مو و شوره کمک کند.
در ادامه می خواهیم ببینیم این حرکت ساده ی کشیدن ناخن ها به هم چه اثری بر موها می تواند داشته باشد.

ممکن است باعث رشد موها شود

بر اساس طب فشاری چین، پایانه های عصبی درون نوک انگشتان به کف سر متصل هستند. وقتی ناخن های خود را به هم می کشید، اصطکاک حاصله بر روی پوست سر اثر می گذارد. این مسأله باعث افزایش گردش خون و رشد موها می شود.

ممکن است ریزش مو را کم کند

متخصصان طب جایگزین معتقدند اگر این حرکت را به طور منظم انجام دهید، ممکن است ریزش موهایتان ظرف ۳ تا ۶ ماه روندی کاهشی پیدا کند. افزایش گردش خون در کف سر ممکن است به رفع دیگر مشکلات از جمله شوره سر و سفید شدن زودرس موها هم کمک کند.

می تواند فولیکول های مو را ترمیم کند

وقتی ناخن های دست تان را به یکدیگر می کشید، این کار باعث می شود مغز سیگنالی برای احیا فولیکول های مرده و آسیب دیده ی مو ارسال کند. این شیوه اگر با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود همراه شود، ممکن است به رشد دوباره ی موها ظرف ۶ تا ۹ ماه کمک کند.

چه زمانی نباید این کار را انجام داد؟

کشیدن ناخن ها به یکدیگر روش مؤثری است که به هیچ گونه امکاناتی نیاز ندارد. با این حال یوگای بالایام به افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی و زنان باردار توصیه نمی شود چون می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

ناخن های خود را چطور به منظور رشد موها به یکدیگر بکشیم؟

دست هایتان را نیمه مشت کرده کنار هم قرار دهید.
انگشت شست تان باید به سمت بیرون باشد.
ناخن های دو دست را به هم بچسبانید و سپس با شدت آن ها را به یکدیگر بکشید.
این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به طور پیوسته انجام دهید.

نظرات شما
پیشخوان