تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۸ نظر

تعیین حداقل مزد کارگران به هفته آینده موکول شد

آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد اینکه در جلسه امروز شورای عالی کار آیا توافق برای حداقل دستمزد کارگران حاصل شد، گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی کار برگزار شد که خروجی نداشت. وی افزود: همه شرکا یعنی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حضور داشتند، اما وزیر کار در جلسه نبود و، چون نتیجه‌ای حاصل نشد جلسه بعدی شورای عالی کار هفته آینده روز شنبه برگزار می‌شود.

دستمزد 1400رویداد۲۴ نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: امروز در دومین جلسه شورای عالی کار هم به توافق نرسیدیم و تعیین حداقل مزد کارگران به هفته آینده موکول شد.

آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد اینکه در جلسه امروز شورای عالی کار آیا توافق برای حداقل دستمزد کارگران حاصل شد، گفت: امروز دومین جلسه شورای عالی کار برگزار شد که خروجی نداشت.

وی افزود: همه شرکا یعنی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حضور داشتند، اما وزیر کار در جلسه نبود و چون نتیجه‌ای حاصل نشد جلسه بعدی شورای عالی کار هفته آینده روز شنبه برگزار می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ما مواضع کارگران را اعلام کردیم نمایندگان کارفرما مواضع خودشان را گفتند، عمده مباحث نمایندگان کارگران رعایت ماده 41 قانون کار و تبصره یک و دو این ماده قانونی یعنی رعایت نرخ تورم و نیز سبد هزینه معیشت خانوار کارگری بود و نمایندگان کارفرمایان مشکلاتی نظیر کرونا و رکود واحدهای تولیدی را مطرح می‌کردند. دولت هم نظری خاصی نداشت.


بیشتر بخوانید: افزایش دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟


اسدی در مورد اینکه آیا درصدی برای افزایش حقوق در سال آینده ارائه کردید، افزود: در این جلسه هیچ درصدی ارائه نکردیم. نرخ تورم بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال منتهی به پایان بهمن امسال 34.2 درصد بود و قرار شد طی یک نامه کتبی نرخ تورم از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی دریافت شود و مبنای مذاکرات جلسات شورای عالی کار قرار گیرد.

نرخ تورم و رشد اقتصادی

شورای عالی کار در جلسات سه جانبه با حضور نمایندگان شرکای اجتماعی برای حداقل مزد کارگران در سال آینده که در برگیری 14.7 میلیون بیمه شده اصلی بیمه تأمین اجتماعی در کشور دارد، بحث و تبادل‌نظر می‌کنند و در نهایت روی یک نرخ برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به توافق می‌رسند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
4
چرا حقوق کارگران را به مجلس که بی طرف است واگذار نمیکنید اخه دولت که خودش کار فرما ست ۳ نماینده دارد کارفرماها همینطور ۶ به۳رای گیری میکنید کارگران ادم هستند به خدا خجا لت بکشید هر کی با دو ملیون تومم تو این بازار نون خشک نمیشه خورد بد بخت کار گرا هم خانواده دارند در یکسال گدشته کارمندا ۳۰۰ درصد افزایش حقوق داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
4
حق الناس را رعایت کنید حقوق کارگر از جیب شما نیست
خدا ازتون نگذره که بخواهید مال ونون کارگرا بخورید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
نمایندگان مجلس بیایید قانون افزایش حقوق 2بار در سال را وضع کنید تا فشار نپوکنه کارگر را با زندگیش. در ادامه متناسب سازی وهمسان سازی را بودجه درست ودرمون خود مجلس فرمول را بدهد و خودش هم روی آن نظارت دائم داشته باشد. دولت و کارفرما به فکر اینن که پول از دستشون در نرود خب این که نشدکارگر چیه چیه اینجا؟بلانسبت همه سروران سوک هس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
اونهایی که حق تک تک کارگران رو ضایع میکنن
امیدواریم روز قیامت مذاب داغ در حلق شون ریخته بشه وبتونن در برابر حق الناس کارگران جواب گو باشن
آمین یارب العالمین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
نوبت به حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی و حقوق کارگران که میشه اینقدر زورشون میاد بدن که انگار پول از جیبشون مفتی میدن.
نمیدونم اینا که نماینده‌ای ما هستن و تو مجلس هستن چرا زورشون میاد
آقایون عزیزی که وزیر و متصدی هستی بدونین که کارگر کار میکنه و زحمت میکشه. واین پول ها را جلو جلو از ما بازنشسته ها گرفتین الان هم باید بدین چرا دیگه این هفته و اون هفته میکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
چقدردست دست میکنیدشماکه آخرش یه رقمی میگیدکه کارگرتهش بدبخته پس زودتراعلام کنیدشرروبکنیددیگه اینقدرفکرکردن نداره کسی دلش برای کارگرنسوخته
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
واقعامسخره ترین شورای ما همین شورای عالیه کاره به هیچ دردی نمیخورن تواین همه سال حتی یک دفعه نشدنماینده کارگرابتونه کاری بکنه همیشه کارفرماهابرنده اند
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
زیر 5 ملیون به هیچ عنوان
نظرات شما
پیشخوان