تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

میرسلیم: بی اعتمادی به اصلاح طلبان قطعی است/ اصولگرا‌ها وارد رقابت تخریبی شده اند

مصطفی میرسلیم، سیاستمدار اصولگرا گفت: بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان قطعی است، ولی این به مفهوم رغبت بی، چون و چرا به سمت اصولگرایان نیست.

میرسلیم

رویداد۲۴  «بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان قطعی است، ولی این به مفهوم رغبت بی، چون و چرا به سمت اصولگرایان نیست.» این جمله‌ای است که مصطفی میرسلیم، سیاستمدار اصولگرا مطرح می‌کند، براساس این نگاه هرچند اصولگرایان با پیروزی در انتخابات مجلس ۹۸، امید زیادی برای ورود به پاستور در سال آینده دارند، اما آن‌ها هم نگران‌اند و دغدغه بزرگی، چون وحدت دارند این وضعیت در حالی است که اصلاح‌طلبان نیز همچنان نگران ردصلاحیت‌های احتمالی و انتخابات غیررقابتی هستند.

اصولگرایان وارد رقابت تخریبی با هم شده اند

مصطفی میرسلیم که خود در انتخابات مجلس، به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شده و به عنوان یک چهره حزبی در فرایند به وحدت رسیدن اصولگرایان حضور داشته، به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: «اصولگرایان هر بار که رقیب ضعیف بوده یا در صحنه نبوده به رقابت درون جریانی رو آورده اند؛ به بیانی دیگر، این فرآیند شناخته شده‌ای است که هرگاه اقلیت، ضعیف باشد بین اکثریت تفرقه می‌افتد بنابراین از همین امروز شاهد بروز نوعی رقابت در میان اصولگرایان هستیم، رقابتی که جنبه تخریبی آن غلبه دارد. البته در بسیاری از این رقابت‌ها متاسفانه اصول زیر پا گذاشته می‌شود.»

در انتخابات قبلی رغبت مردم برای رأی دادن کاهش یافت

او در بخشی از گفتگوی عیدانه با خبرگزاری خبرآنلاین که در ایام نوروز منتشر می‌شود، در پاسخ به این سوال که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و اولین انتخابات قرن جدید هستیم، جزو معدود انتخاباتی است که پیش بینی روند آن برای تحلیلگران دشوار شده است، پیش بینی خود شما از این انتخابات در بعد مشارکت از یک سو و جناح پیروز از سوی دیگر چیست؟ گفت: «در سوال شما دو نکته نهفته است: یکی درباره مشارکت عمومی و دیگری درباره نتایج انتخابات. اما مشارکت مردم دقیقا متناسب است با سرمایه اعتماد عمومی. به طور متوسط مشارکت مردم در جمهوری اسلامی در انتخابات بیش از ۶۰% بوده و این رتبه خوبی در میان مردم سالاری‌ها است، ولی در انتخابات قبلی رغبت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای با کاهش بی سابقه‌ای مواجه شد که ناشی از عملکرد ضعیف و فلاکت بار دولت است.»


بیشتر بخوانید: اصولگرایان کمر به حذف سعید محمد بسته‌اند؟


امیدواریم غیرت انقلابی مردم بر لشگر یأس و حرمان غلبه کند

میرسلیم خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تا کنون روند عملکرد دولت تغییری نکرده است حتی با تشدید تورم و اوج گرفتن بی سابقه گرانی که به فلاکت دهک‌های اول جامعه منجر شده و علیرغم افزایش برنامه‌های تبلیغی دولت در ماه‌های اخیر، امکان دلسردی و بی رغبتی وجود دارد خصوصا با عملکرد غیر مدبرانه‌ای که دولت در مورد بورس از خود نشان داد و فرصت بسیار خوبی را به تهدید تبدیل کرد؛ مگر این که غیرت انقلابی مردم بر لشگر یأس و حرمان غلبه کند.

احتمال موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده اندک است اما...

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد:، اما نکته دوم که به پیش بینی جناح پیروز برمی گردد: در حال حاضر زمام دولت در اختیار اصلاح طلبان است و عملکرد نامناسب دولت به حیثیت آن‌ها لطمه زیادی زده است و شاهد آن، مطالبات فراوانی است که مردم از روی استیصال برای نمایندگانشان، تقریبا بدون استثنا، مطرح می‌کنند؛ بنابراین احتمال موفقیت اصلاح‌طلبان اندک است مگر این که تفرقه و تشتت شدید در بین اصولگرایان رخ بدهد. درصورتی که اصولگرایان اتحاد خود را حفظ کنند پیروزی شان قطعی است.

بی اعتمادی به اصلاح طلبان قطعی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان پیروزی در انتخابات مجلس را مبنای پیروزی در ۱۴۰۰ گرفت یا خوش خیالی سیاسی است؟ عنوان کرد: البته هر انتخاباتی ویژگی‌های خود را دارد و نمی‌توان نتایج یک انتخابات را به دیگر انتخابات تعمیم داد، ولی یادآوری می‌کنم شرایطی که موجب پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم شد، به صورت حادتری در سال جاری به ضرر اصلاح طلبان ادامه یافته است، بنابر این بی اعتمادی به اصلاح طلبان قطعی است، ولی این به مفهوم رغبت بی، چون و چرا به سمت اصولگرایان نیست.

از آمریکا خیری به ما نمی‌رسد

میرسلیم در پاسخ به این سوال که در دو انتخابات قبل شعار‌ها و وعده‌های دیپلماتیک، رأی آوری بیشتری داشت با توجه به شرایط ایران در فضای جهانی و وضعیت اقتصادی که کشور درگیر آن است فکر می‌کنید در انتخابات 1400 برگ برنده شعار‌های دیپلماتیک است یا شعار‌های اقتصادی؟، اظهار کرد: برگ برنده در اختیار کسانی است که با علم و اشراف کامل بر مصیبت‌هایی که به مردم وارد شده و علل حقیقی آن، شعار‌های اصولی سر دهند و در عمل پایبندی بدان داشته باشند. امروز نباید دشمنان ما بتوانند با گزک گرفتن از ما، بر ما سوار شوند. هرکس تصور کند از آمریکا خیری می‌تواند به جمهوری اسلامی برسد جز حسرت چیزی نصیبش نخواهد شد و بعلاوه فرصت‌های طلایی پیشرفت را بر باد خواهد داد و مردم شریف ما را ذلیل خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
بی اعتمادی شما و دوستانتان یا مردم
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
آقای میرسلیم اگر یک جو صداقت و شجاعت بیان حقایق را داشت، باید ریشه نابسامانیهای کنونی را که عامل سلب اعتماد مردم و مشارکت ۸ تا ۱۰ درصدی مردم آگاه تهران در انتخابات و ورود ایشان به مجلس شده است را برملا میکرد. اولا ریشه در دولتها نیست، در حکومت به معنای عام آن است، چرا فقط دولت؟! ثانیا اگر فرضا دولتها هم عامل اصلی باشند، که دست موتلفه و میرسلیمها تا مرفق آلوده است، چون ۸ سال تمام همه مملکت دست معجزه هزاره سومشان بود و باتلاقی درست کرد که برای ۵۰ سال آینده هم کشور را گرفتار کرده. ثالثا همین الان شخص میرسلیم و حزبش روزی چند ساعت در چشم رئیس مجلسی زل میزنند و هر دو با هم از آب و نان و چرب و شیرین این نمایندگی خفت بار بهره خود را میبرند که اقرار کرده است قالی باف رشوه میلیاردی پرداخته و عملکردش در شهرداری نیز دارای حرف و حدیث است. لا اقل به میزان همین اقرار به نتایج مخرب چنین عملکردهایی پای بند باشد! افشاگری سردار محمد هم که مزید این خفت است! از موشک پرانی با عبارت عبری و زمینه سازی برای تحریمها و تلاش برای ساقط کردن دولت و بسیاری نامردیهای دیگر در حق مردم و بباد دادن منافع ملی هم دیگر حرفی نمیزنم.
نظرات شما
پیشخوان