تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

اجرا‌های جذاب و دیدنی در جشنواره نی انبان +فیلم

این جشنواره تحت تأثیر ویدئویی قرار گرفت که زهرا عابدی نوازنده نی انبان از نوازندگی و خوانندگی خود منتشر کرد و به خاطر آن احضار شد.

رویداد۲۴ نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی نی انبان در جزیره کیش برگزار شد. در این جشنواره هنرمندانی از شهر‌های مختلف ایران و هنرمندانی از کشور‌های فرانسه، اسپانیا و مجارستان به اجرای موسیقی پرداختند.

محسن شریفیان، نوازنده شناخته شده نی انبان و سرپرست گروه لیان از جمله هنرمندانی بود که در این جشنواره اجرا کرد. شریفیان به عنوان دبیر بخش بین‌الملل جشنواره نیز حضور داشت.

این جشنواره تحت تأثیر ویدئویی قرار گرفت که زهرا عابدی نوازنده نی انبان از نوازندگی و خوانندگی خود منتشر کرد و به خاطر آن احضار شد. خانم عابدی مدتی بعد بابت "انتشار" آن ویدئو و "برداشت‌ها"یی که از آن شده بود عذرخواهی کرد.

در حین برگزاری این جشنواره، محسن شریفیان اعلام کرد که نی انبان سازی است که جنسیت نمی‌شناسد و هم اکنون حدود ۱۰ نوازنده زن نی انبان در کشور وجود دارد که این ساز را به خوبی می‌نوازند. گرچه نوازندگان زن در این جشنواره حضور نداشتند، اما لیانا دختر محسن شریفیان در یکی از شب‌ها روی صحنه رفت و ساز نواخت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: موسیقی ، موسیقی سنتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان