تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

جدا شدن عارف از سیدمحمد خاتمی صحت دارد؟

عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ضمن تکذیب گزارش خبرگزاری فارس درباره نوع کنش انتخاباتی محمدرضا عارف تاکید کرد که حفظ انسجام و پرهیز از هر نوع اعلام موضع و رفتاری که به وحدت و انسجام جامعه اصلاح طلبی لطمه وارد کند، خط و مشی همیشگی عارف بوده است.

جدا شدن عارف از سیدمحمد خاتمی صحت دارد؟

رویداد۲۴ روز گذشته خبرگزاری فارس گزارشی را منتشر کرد که از حذف نرم عارف توسط اصلاح‌طلبان روایت کرده و از جدایی راه عارف و سید محمد خاتمی حکایت داشت.

در این گزارش نوشته شده بود که بنیاد امید ایرانیان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد فعالیت‌های انتخاباتی خود را در برخی از استان‌های کشور آغاز کرده و ستاد‌هایی را راه‌اندازی کرده است و این نشان می‌دهد معاون اول دولت اصلاحات این بار عزم جدی‌تری برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ دارد.

بر همین اساس، حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگویی درباره جدایی سفره محمدرضا عارف از اصلاحات، به نامه نیوز گفت: براساس قانون انتخابات تشکیل ستاد انتخاباتی به لحاظ موعد زمانی مربوط به دوره آزاد بودن تبلیغات انتخاباتی کاندیداهاست بنابراین راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی تا قبل از رسیدگی و تعیین تکلیف صلاحیت نامزد‌های بالقوه غیرقانونی است.

وی افزود: آقای عارف که مقیّد و مصرّ به رعایت قانون است با توجه به منع قانونی در هیچ استانی نسبت به راه اندازی ستاد انتخاباتی اقدام نکرده است. البته فراهم کردن مقدمات ورود به عرصه انتخابات به نحوی که نشانه‌ای از تبلیغات انتخاباتی در این تمهیدات وجود نداشته باشد از نظر قانونی بلامانع است و طبعا آقای عارف به عنوان یکی از نامزد‌های بالقوه انتخابات ریاست جمهوری امسال از حق و ظرفیت قانونی استفاده کرده و ما در پاره‌ای از استان‌ها مقدمات را فراهم کرده ایم.


بیشتر بخوانید: شوق وزرای احمدی نژاد برای بازگشت به پاستور با انتخابات ۱۴۰۰


این فعال سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف درباره جدایی او از سید محمد خاتمی اظهار کرد: اینکه می‌گویند آقای عارف راهش را از آقای خاتمی یا جریان اصلاحات جدا کرده کذب محض است. من عضو جبهه اصلاحات ایران هستیم و هم از قدیم الایام جزء دوستان و یاران نزدیک محمدرضا عارف بوده و هستم.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی هیچ کدام از نامزد‌های احتمالی اصلاح طلب در این مرحله منوط به تصویب در مرجع اجماع سازی یعنی جبهه اصلاحات ایران نیست. طبعا شخصیت‌ها و احزاب سیاسی نامزد‌های خودشان را تعیین می‌کنند، بعد براساس سازوکاری که در جبهه اصلاحات تعیین شده است، این اسامی در مجمع عمومی جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همه مجموعه شخصیت‌هایی که بالقوه نامزد هستند، چه آنان که این نامزدی را اعلام کردند و چه آنان که هنوز اعلام نکرده اند، از این حق برخوردار هستند.

عضو جبهه اصلاحات توضیح داد: هدف جبهه اصلاحات رسیدن به نامزد واحد است، این مرجع پس از طی مراحل قانونی ثبت نام و بررسی صلاحیت ها، از بین نامزد‌های اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده براساس شاخص‌ها و راهبرد‌های مصوب نسبت به معرفی نامزد اجماعی اصلاح طلبان اقدام می‌کند.

وی افزود: حفظ انسجام و پرهیز از هر نوع اعلام موضع و رفتاری که به وحدت و انسجام جامعه اصلاح طلبی لطمه وارد کند، خط و مشی همیشگی آقای عارف بوده است. این خصیصه تنها در حد یک ادعا نیست، جامعه سیاسی ایران در عمل بروز و ظهور این صفت حسنه اخلاقی و سیاسی آقای عارف را در انتخابات سال ۹۲ دید.

رسولی یادآور شد: تغییری در خط و مشی آقای عارف نشده و همواره ایشان به عنوان یک نیروی با سابقه انقلابی نسل اول در وهله اول حفظ منافع و مصالح ملی کشور را مدنظر قرار داده و در وهله دوم همچون گذشته در مسیر تقویت جریان اصلاح طلبی و بهبودخواهی در ایران حرکت خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
وقتی فارس اماده برای عارف میدان داری می کند خودشخص عارف نباید متوچه داستان شود که فارس فعلا اتش بیارمرکه شده است دوم االان واقعا وجداناعارف دربین اصلاح طلبان جایگاهی انجنانی ندارد بعدازاتمام کارش درمجلس واقعا کاری که روحانی بااصلاح طلبان کرده عارف درمجلس بدترش راانجام داده است بنابرین اگرعارف تنهایی بخواهد خودش راکاندیدای ریاست جمهوری کند یعنی انتهارسیاسی کردن وبرای همیشه ازگردونه سیاسی اصلاح طلبان خارچ شدن ورفتن پی زن برتر بودن
نظرات شما
پیشخوان