تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز چقدر است؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نسبت به قبل از ماه رمضان تغییری نداشته است، علت آن را کاهش قدرت خرید مردم و افزایش توزیع مرغ دانست.

قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز چقدر است؟

رویداد۲۴ علی اصغر ملکی با تاکید بر اینکه رکود در بازار گوشت قرمز همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: آغاز ماه رمضان نیز تاثیری بر بازار گوشت قرمز نداشته و قیمت‌ها نسبت به قبل از این ماه تغییری نکرده است.

وی افزود: عدم تغییر قیمت و ثبات در بازار گوشت قرمز دو دلیل عمده دارد که مهمترین آن کاهش قدرت خرید مردم نسبت به ماه رمضان سال گذشته است.

به گفته ملکی؛ دلیل دوم آغاز توزیع گسترده هر روزه مرغ از قبل ماه رمضان و ادامه آن است.

وی یادآور شد: کاهش قدرت خرید مردم آن‌ها را به سمت گوشت مرغ که ارزان‌تر است سوق داده و استقبال از بازار گوشت قرمز همچنان کم و بی‌رمق است.

ملکی درباره قیمت روز گوشت قرمز اظهار کرد: هر کیلوگرم دام کوچک زنده از ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم شقه بدونه دنبه گوسفندی بسته به مرغوبیت آن به نرخ عمده ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۳۲ هزار تومان تحویل مراکز عرضه می‌شود.

به گفته ملکی؛ قصابان معمولا هر کیلوگرم گوشت قرمز را با در نظر گرفتن سود ۱۰ تا ۱۲ درصدی به دست مصرف کننده می‌دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شرایط تامین دام را نیز مساعد ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر دام زنده به میزان نیاز با تنوع در میادین عرضه دام وجود دارد و کمبودی در این بخش نیست.

ملکی تاکید کرد: به دلیل تولید بسیار مناسب، در سراسر کشور هیچ میدان دامی بدون دام نیست و به فور و به هر میزان که بازار کشش داشت باشد دام برای عرضه وجود دارد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان