تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

طلا بازهم گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

رویداد۲۴ در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها از جمله هند و ژاپن سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده و تضعیف دلار طلا را برای خریداران ارزان تر کرده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۱۵ درصد رشد به ۱۷۸۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

    مارگارت یانگ تحلیلگر و استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «وضعیت کووید ۱۹ در هند و ژاپن در حال بدتر شدن است. بنابراین تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن بالا رفته و این به رشد قیمت طلا دامن زده است.»

    موارد ثبت شده جدید در هند به ارقام بی سابقه ای رسیده، در حالی که در ژاپن ۴ استان جهت مقابله با شیوع کرونا حالت اضطراری اعلام کرده اند.


    بیشتر بخوانید: قیمت طلا در حال رکوردشکنی


    یانگ افزود: «از سوی دیگر سرمایه گذاران شاهد انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا در روز جمعه هستند» و این موجب بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری این کشور شده و ترمز رشد بیشتر قیمت طلا را کشیده است.

    فعالیت کارخانجات آمریکایی در اوایل ماه آوریل شاهد رشد قابل توجهی بود، در حالی که میزان خرده فروشی در این کشور در ماه مارس به ارقام بی سابقه ای رسید. میزان رشد استخدام نیروی کار نیز سرعت گرفته است.

    اکنون فعالان بازار منتظر نشست دو روزه سیاست گذاری فدرال رزرو در روز سه شنبه هستند. هرچند انتظار نمی رود تغییری در سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا رخ دهد، اما تمرکز اصلی بر روی سخنان رئیس بانک مرکزی در کنفرانس خبری پایان نشست خواهد بود.

    منبع: تسنیم
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت طلا ، طلای جهانی
    نظرات شما
    پیشخوان