تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایران خودرو محقق شد

صرفه جویی ۲۹ میلیون دلاری با ساخت داخل قالب و ابزار

زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه توانست در حوزه خودکفایی و ساخت و تولید قالب و ابزار در مجموع ۲۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را محقق کند.

صرفه جویی ۲۹ میلیون دلاری با ساخت داخل قالب و ابزار

رویداد۲۴ سازندگان، قالب‌سازان و زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، با همت و اراده مضاعف در سال جهش تولید توانستند در حوزه ساخت و تولید قالب‌های پرسی، ریخته‌گری پلیمری و ابزار کنترلی در مجموع ۲۹ میلیون دلار ساخت داخل و پیشگیری از خروج ارز را محقق کنند. این در حالی است که در سال گذشته، حدود ۱۶ میلیون دلار از ساخت داخل انجام شده، مربوط به قالب‌های قطعات مگاماژول بدنه و مکانیزم‌های خودرو بوده است.

همچنین شرکت ساپکو با همت مهندسان و قالب‌سازان توانمند کشور و با اتکا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در حوزه ساخت داخل قالب‌های قطعات مگاماژول شاسی، حدود پنج میلیون دلار و در حوزه مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی حدود چهار و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی را به ثبت رسانده است.

بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، سال ۹۹ را در حالی به پایان رساند که در ساخت و خودکفایی قالب‌ها و ابزار مگاماژول قوای محرکه و سیستم‌های جانبی، حدود دو میلیون دلار و در قالب‌های قطعات مگاماژول برق و الکترونیک، ۶۹۰ هزار دلار و در ساخت و تولید مجموعه ابزار کنترلی و تولیدی دو میلیون دلار ساخت داخل و پیشگیری از خروج ارز را برای صنعت خودروی کشور به ارمغان آورد.

گفتنی است، در سایه برنامه‌های خودکفایی و رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی و با عزم استوار مهندسان، قالب‌سازان و شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو، در سال گذشته، در مجموع ثبت رکورد ساخت داخل و کاهش ارزبری ۲۹ میلیون دلاری قالب و ابزار در صنعت خودروی کشور رقم خورد و انجام این مهم که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود انجام شد، علاوه بر مدیریت ارزی، دستاورد‌های ارزشمندی در زمینه خودکفایی و بومی‌سازی صنعت قالب، افزایش اشتغال‌زایی، حمایت از تولید داخلی و تداوم باور رهایی از وابستگی را برای صنعت خودروی کشور به همراه داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان