تاریخ انتشار: ۰۳:۵۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
درگفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

میرلوحی: هیات نظارت دست‌پرروده نظارت استصوابی است/ حق شناس: انتخابات آزاد را نمی‌شناسند

رویداد۲۴ با دو عضو شورای شهر که صلاحیت‌شان توسط هیات نظارت شهرستان رد شده گفتگو کرده تا نظرشان را جویا شود. آنها معتقدند جریان رقیب می‌خواهد در میدان بی‌رقیب با مشارکت حداقلی به سرکار بیاید.

نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تهران

رویداد۲۴ خبر نتیجه بررسی صلاحیت‌های انتخابات شورای شهر تهران در هیات نظارت شهرستان به صورت غیررسمی اعلام شد و پس از آن کاندیداهای رد صلاحیت‌ شده میتوانند طی ۴روز به نتیجه اعتراض کنند تا پرونده آنها دوباره مورد بررسی قرار گیرد. در میان افراد رد صلاحیت شده نام ۱۰ عضو فعلی نیز به چشم میخورد که توسط هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند. رویداد۲۴ با دو عضو شورای شهر که صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نگرفته‌ صحبت کرده تا نظرشان را در اینباره جویا شود.

میرلوحی: هیات نظارت دست‌پرروده نظارت استصوابی است

محمود میرلوحی عضو فعلی شورای شهر تهران، یکی از رد شدگان از سوی هیات نظارت شهرستان تهران در واکنش به رد صلاحیتش و اینکه آیا اعتراض خواهند کرد یا نه، به رویداد۲۴ می‌گوید: چاره‌ای جز اعتراض نداریم، البته نمی‌دانم این اعتراض‌ها فایده‌ای دارد یا نه، نتیجه از پیش تعیین شده است.

او ادامه می‌دهد: این افراد دست‌پرروده نظارت استصوابی هستند و باید به همین نظارت که با رد رقبایشان، آن‌ها را بر سرکار آورده، خدمت کنند. حالا این افراد ما را رد کرده و دوستانشان بر سر کار می‌آیند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اظهار نظر اصولگرایان درباره پایان یافتن دوره حیات اصلاح‌طلبان، اضافه می‌کند: این افراد به ادعایی هم که می‌کنند اعتقادی ندارند، اگر دوره ما تمام شده چرا رد صلاحیت می‌کنند؟ آن‌ها خبر دارند که مردم خانه‌نشین شده و مشارکت نخواهند کرد، چرا باز رد صلاحیت می‌کنند؟ آن‌ها می‌خواهند در میدان بی‌رقیب با مشارکت حداقلی به سرکار بیایند.


بیشتر بخوانید: رد صلاحیت ۱۰ عضو شورا و دو مدیر قالیباف در انتخابات شورای شهر تهران +لیست کامل


حق شناس: مجلس یازدهم اعتقادی به انتخابات آزاد ندارد

محمد جواد حق‌شناس دیگر عضو شورا که از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده نیز به رویداد۲۴ می‌گوید: هرچند این تصمیم به ما ابلاغ نشده و از طریق خبر‌های غیررسمی متوجه شدیم، اما انگار به نظر نمی‌رسد که این خبر‌ها غیرموثق باشد.

او ادامه می‌دهد: این اقدامات نشان از رویکرد حذفی دارد؛ وقتی ۱۰ نفر از ۱۲ ثبت‌نام کننده رد صلاحیت می‌شوند در کنار جوانانی که عمدتا از جناح اصلاحات بوده‌اند، این پیام را می‌دهد که گروه فوق اساسا با مقوله انتخابات آزاد و رویکرد افزایش مشارکت، آشنایی و قرابتی ندارند.

حق‌شناس اضافه می‌کند: مجلسی که با خودش پسوند انقلابی را یدک می‌کشد و باید مرجع برخورد‌های قانونی باشد، اما هیات نظارت‌هایی که شکل داده که اعتقادی به قانون انتخابات و انتخابات آزاد و حق تعیین سرنوشت توسط مردم را ندارد و این جای تاسف است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه بهتر است هرچه زودتر هیات نظارت موضع خودش را روشن کند، با اشاره به بی‌سابقه بودن این اتفاق می‌گوید: هیات نظارت مرکزی، نمایندگان خود در هیات مرکزی شهرستان و استان را به نحوی انتخاب کرده که خط و ربط سیاسی یکسان با مجلس داشته و هم نظر هستند. پشت پا زدن به نمایندگان شورایی که کم‌ترین رای کاندیدای آن‌ها از رای کاندیدای اول مجلس یازدهم بیشتر است، نشان از تصمیم‌سازی نا به جا دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
1
3
مگه همه چیز میدان نیست پس برای چی میخوان بیان
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
برای تایید سیاست های میدانیان.مردم هم پشم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان