تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

طلا چه تاثیراتی بر سلامت دارد؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

زیورآلات طلا همراه با عناصری دیگری نظیر الماس، مروارید، سنگ‌های قیمتی و… همواره توانسته‌اند برای زنان احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری را به ارمغان بیاورند.

وبسایت گالری طلا ربیعی

رویداد۲۴ زیورآلات طلا همراه با عناصری دیگری نظیر الماس، مروارید، سنگ‌های قیمتی و… همواره توانسته‌اند برای زنان احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری را به ارمغان بیاورند. طلا همچنین از جهت قابلیت منحصر به فرد خود در آراستن زیبایی طبیعی زنانه نیز از دیرباز مورد توجه همگان بوده است. در میان تمامی دلایل متداول استفاده از این عنصر گران‌بها، درک اهمیت و تأثیر استفاده از آن بر سلامتی انسان‌ها به ویژه بانوان جایگاه ویژه‌ای دارد. در موارد زیادی طلا را به عنوان یک عنصر درمانی و پزشکی می‌شناسند.
از گذشته‌ای دور طلا و کاربرد‌های آن در زندگی انسان‌ها نقش بسزایی داشته است، حتما پدرها و مادر بزرگ‌هایمان را دیده بودید هنگامی که کسی از ترس یا وحشت دچار واکنش‌های عصبی شده بود، برای درمان حال او، طلا را در لیوان آبی می‌انداختند و هم میزدند و آن را به او میخوراندند.
این یک خرافات نبوده است، بلکه‌ای ریشه‌‌ای دیرینه دارد. استفاده از طلا و کاربرد‌های آن در طب سنتی امری رایج بوده است و با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی فواید و کاربرد‌های طلا مشخص‌تر شده است که در ادامه همراه باشید تا بیش‌تر با خواص درمانی و اثرات آن بر روی انسان آشنا شویم.

  • تنظیم روانی:

به طور کلی می‌توان گفت که عنصر طلا بر تمامی بخش‌های مختلف بدن و همچنین ذهن و روح، تأثیر توازن بخش و متعادل کننده‌ای را دارد. به همین علت استفاده از طلا برای افرادی که از نوسان‌های عاطفی (به سرعت ناامید و غمگین یا امیدوار و شادمان شدن) یا اختلالات روانی دیگر رنج می‌برند، بسیار توصیه می شود.

طلا در ادامه استفاده حتی موجب بهبود عملکرد‌های ذهنی و حالات عاطفی می‌گردد. تحقیقات جدید نشان داده است که طلا به افزایش انرژی، شور، قدرت اراده، تمرکز ذهنی، آرامش، اعتماد به‌نفس و البته بهره وری عملکرد جسمانی افراد را بهبود می‌بخشد.

  • تنظیم دمایی:

طلا مکانیزم کنترل دمای بدن را نیز تنظیم می‌کند. این مکانیزم به عنوان عنصری تعادل بخش در حدفاصل درون بدن و محیط پیرامونی فعالیت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا فرآیند مبادله گرما بین آن‌ها به صورت ناگهانی صورت پذیرد؛ به این ترتیب از اندام ها در برابر تغییرات خارجی دما در بیرون محافظت می‌کند. طلا با کمک به این فرآیند ایمنی عمومی بدن را افزایش می دهد.

فروشگاه اینترنتی گالری ربیعی

  • تنظیم خون رسانی:

از طلا برای بهبود مکانیزم گردش خون نیز استفاده می‌شود. این اتفاق به نوبه خود موجب افزایش جریان اکسیژن رسانی به اندام‌های مختلف بدن و بالا رفتن بازده کلی آنها می‌گردد. از سوی دیگر طلا ضریب الاستیسیته (باز و بسته شدن) رگ‌های خونی را تقویت می‌کند. بدین ترتیب طلا با تنظیم فعالیت عروق نه تنها باعث مقاوم سازی حداکثری بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها می‌گردد، بلکه همزمان اندام‌ها را از نظر فیزیکی و بصری نیز روی فرم نگه می‌دارد.

  • طلا و تاثیرات آن روی پوست

طلا یک عنصر معدنی تماماً طبیعی و غیر سمی است که با هیچ نوع دارویی تداخل ندارد و البته هیچ عوارض جانبی نیز از پوشیدن آن گزارش نشده است. طلا به آسانی توسط بدن پذیرفته می‌شود و به پوست آسیب نمی‌رساند. از طلا برای بازسازی پوست و بهبود التهابات جلدی مورد استفاده قرار می گیرد؛ در کشورهایی مانند هند حتی برای جذب طلا از طریق پوست شیوه‌هایی تدارک دیده شده است تا از این طریق بتوان از اثرات تسکین بخش و آرام کننده طلا نیز استفاده کرد. گفته می‌شود که طلا به تشکیل یا ترمیم بافت‌های استخوانی نیز یاری می‌رساند.

برای خرید آنلاین طلا به سایت‌های فروش اینترنتی معتبر طلا مراجعه کنید تا زمانیکه طلایی را خریداری کردید امکان تعویض و مرجوعی کالا داشته باشید. 

گالری طلا ربیعی

  • استفاده از طلا در طب سوزنی

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پزشکی است. متخصصان طب سوزنی برای کاهش درد و آزاد کردن جریان انرژی در بدن از سوزن‌هایی استفاده می‌کنند که نوکشان از طلا ساخته شده است. سایر شفابخش‌های جایگزین در سراسر جهان نیز از کریستال‌های رنگی طلایی استفاده می‌کنند زیرا دارای خواص درمانی هستند و می‌توانند درد و رنج را تسکین ببخشند.

  • طلا در داروسازی

در عصر حاضر استفاده از طلا (به ویژه نانو ذرات طلا) در صنعت داروسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است که این موضوع به دلیل خواص منحصر به فرد این فلز گران‌بها است.

به عنوان مثال به منظور درمان بیماری‌های مختلف، از جمله ورم مفاصل، رماتیسم، ایدز و سل از طلا استفاده می‌شود.

  • طلا در داندان‌پزشکی

با وجود هزینه گزاف، طلا در دندان‌پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل عملکرد عالی و قابلیت فوق‌العاده این فلز است. آلیاژهای طلا برای پرکردن دندان‌ها، در تاج‌ها و همچنین در اتصالات و کاربردهای ارتودنسی استفاده دارند.

از مهمترین دلایل استفاده گسترده طلا، در دندان‌پزشکی، می‌توان به ویژگی شیمیایی این فلز اشاره کرد که ساختاری ثابت و غیرقابل ترکیب با دیگر مواد را دارا است.

از 700 سال قبل از میلاد مسیح، طلا برای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. میزان اتلاف بالا و قیمت بالای آن، در زمان‌های گذشته، انگیزه‌ای شد تا از موارد جایگزین در این زمینه استفاده شود.

با این حال مقداری طلای استفاده شده در دندانپزشکی، دوباره در حال زیاد شدن است.

زیرا برخی از مواد جایگزین شده، دارای خاصیت غیرترکیبی کمتری نسبت به طلا است و این موضوع ممکن است در زمان‌های طولانی، در سلامت دهان اثر منفی ایجاد کند.

جمع بندی:
ویژگی‌های خاص طلا این موضوع را توضیح می‌دهد که چرا از هزاران سال پیش تاکنون، این طلا بوده است که برای مراسم‌های پیمانی (نظیر ازدواج یا عقد قرادارد تجاری، سیاسی) مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مردمان گذشته حتی وسائل غذاخوری‌شان را از طلا تهیه می‌کرده‌اند. در نهایت استفاده از طلا یک «تأثیر روانی» خاص را نیز در پی دارد. خودِ پوشیدن طلا موجب احساس خوشحالی و توانمندی درونی می گردد.
مواردی که خواندید از ویژگی‌های طلا‌های با عیار بالا (خالص) می‌باشد و اگر زیورآلاتتان با آلیاژهای دیگری ترکیب شده باشد ( عیار پایین‌تر )، ممکن است تاثیراتی این چنین نداشته باشند. برای خرید طلا حتما به عیار آن توجه لازم را داشته باشید و از نمایندگان و فروشندگان معتبر و مجاز خرید خود را انجام دهید.

برچسب ها: طلا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان