تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
محمد عطریانفر:

تاجزاده با قانون اساسی موجود مشکل دارد / بی‌تدبیری آشنا باعث انتشار فایل صوتی ظریف شده است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: رویکرد روحانی اصلاح‌طلبانه است و از عملکرد وی دفاع می‌کنم. آقای روحانی ازجمله پدیده‌هایی است که رویکردهایش در دولت با راه و رسم اصلاحی سنخیت پیدا کرد.

تاجزاده با قانون اساسی موجود مشکل دارد / بی‌تدبیری آشنا باعث انتشار فایل صوتی ظریف شده است

رویداد۲۴ محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌گویی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ و کاندیداتوری چهره‌ها به بیان نکاتی پرداخت.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم:

برخی اصلاح‌طلبان از روی حسادت به کارگزاران اتهام می‌زنند

- در رابطه با اینکه آقای علوی تبار می‌گوید کارگزاران در مواقعی که می‌خواهد تصمیم‌گیری کند یک حزب به‌شدت سرکوبگر و انحصاری می‌شود باید بگویم این یک ادعا است.

- آقای علوی تبار از این نوع فرمایشات دارند، کسانی هستند شعاری، ادعایی، بیانیه‌ای می‌دهند و بدون ارائه حجت قاطع فضای همزیستی سیاسی مسالمت‌آمیز را مشوش می‌کنند.

- به‌صرف اینکه فرضاً کسی ادعایی بکند کافی نیست باید استدلال شود، دوستان وقتی در مناسبات فی‌مابین کم می‌آورند دست به اتهام می‌زنند. ریشه این نوع برچسب‌زنی عمدتاً به حسادت برمی‌گردد.

رویکرد روحانی اصلاح‌طلبانه است

- آقای روحانی دربستر اصولگرایی سالیان متمادی تنفس سیاسی داشته است، در دوران اخیر از عملکرد‌ها و رویکرد‌های افراطی اصولگرایی فاصله گرفته است.

- رویکرد روحانی اصلاح‌طلبانه است و از عملکرد وی دفاع می‌کنم. آقای روحانی ازجمله پدیده‌هایی است که رویکردهایش در دولت با راه و رسم اصلاحی سنخیت پیدا کرد.

- سال ۹۲ گرچه دوستان اصلاح‌طلب با تردید و تا حدودی با ابهام و بنا به محدودیت شرایط از آقای روحانی پشتیبانی کردند. لکن در ۹۶ با شوق وعلاقمندی و باافتخار دولت دوم روحانی را همراهی کردند.

دولت مستحق این نفرت نیست

- جامعه تمام گرفتاری‌ها و مسائل خود را از چشم دولت می‌بیند، گرچه جامعه ناراحت است، ولی جهت نقد آن مطابق با واقع نیست. حق دارد ناراحت باشد، ولی نقد سنگین موجود، مطابق با واقع نیست.

- متاسفانه برخلاف حق وعدل نسبت به عملکرد دولت یک نفرت ملی شکل گرفته است. آیا واقعاً دولت مستحق این نفرت است؟ از نظر من نه!

- ما باید ببینیم دولت دوم آورده‌هایش چه بود؟ و در برابر آن، چه چیزی باید ارائه می‌کرده که موفق نبوده است. باید تفاضل داده و ستانده را میزان قضاوت قرار داد.

اصلاح‌طلبان نامزد نداشته باشند لاریجانی خیرالموجودین است

- دوستان اصلاحات نوعا از منظر اصلاحات عنایتی به آقای لاریجانی ندارند؛ تنها کسی که مسالهٔ آقای لاریجانی را در شرایط خاص مطرح می‌کند تقریبا من و یکی دو نفر از دوستان هستیم.

- اگر اصلاح طلبان نامزد مستقل خود را در رقابت‌های انتخاباتی نداشته باشند واقای لاریجانی نامزد باشد در میان نامزد‌های موجودین، بنظرم آقای لاریجانی خیرالموجودین است. رأی من با اوست.


بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان چشم انتظار ظریف/ وزیرخارجه امروز به نهاد اجماع‌ساز می‌رود؟


کارگزاران رکن نیرومند جبهه اصلاحات است

- کارگزاران رکن نیرومند جبهه است و با جبهه توافق تام دارد. حرکت سیاسی احزاب همسو باید باهم باشد.

- بعد از انتخابات مجلس یازدهم اصلاح طلبان بسیار به کارگزاران حمله کردند که چرا خلاف نظر اکثریت عمل کرده است. البته بعد‌ها فهمیدند که اشتباه کردند.

در قضیه فایل صوتی ظریف باید یقه آشنا را چسبید

- اتفاق ناگوار و ساختارشکنی در قضیه فایل صوتی آقای ظریف رخ نداده است.

- آقای ظریف در یک گفتگوی نظری، نگاه خود را درباره نسبت تنگاتنگ دیپلماسی و میدان مطرح کرده و انتشار آن از نظر من دراین مقطع زمانی ایراد داشته است.

- برخی ادعا می‌کنند وی اسرار مگو را گفته است، اصلاً سّر مگویی در کار نبوده است، مدعیان باید بروند یقهٔ آقای آشنا را بچسبند که چرا مطلبی که برای تاریخ شفاهی تدوین شده از زیر دستشان در رفته و بدون رعایت اصول طبقه بندی و در زمان نامناسب منتشر شده است.

بی‌تدبیری و ساده لوحی آقای آشنا باعث انتشارفایل شده است

- نمی‌توان به این سادگی از این خطا‌های عملیاتی بگذریم، این بی‌توجهی آقای آشنا است که به اعتقاد من خلاف توقع بود، چون سابقه ایشان شخصیت امنیتی بوده است.

- من حس می‌کنم بی‌تدبیری و ساده لوحی آقای آشنا باعث انتشارفایل شده است.

تاجزاده با قانون اساسی موجود مشکل دارد/ او دچار توهم نیست

- علیرغم همه صمیمیت‌ها در شرایط موجود بنده همسویی چندانی با تدابیر انتخاباتی فعلی آقا مصطفی ندارم.

- آقامصطفی انسان شجاع صادق وصریحی است. براین اساس و باتوجه به شاکله حقیقی او و اظهارات پیشینی که داشته بنظر می‌رسد که با قانون اساسی موجود مشکل دارد، لذاچگونه می‌خواهد وارد انتخاباتی شود که منبعث از این قانون اساسی است؟

- تاجزاده دچار توهم نیست، اما احساس مسئولیت بیش از توان وتقدیر خود وجامعه واصلاحات ومصلحت وزمان می‌کند.

- نباید مانند بازیکنی باشیم که دراثر ناراحتی و بن‌بستی که به هردلیل در بازی ایجادشده، درمیانه میدان، توپ را دفعتاً و بی هدف شوت کنیم، شاید هواداران بطور هیجانی ابتدا برایمان هورا بکشند، ولی بعد از عدم توفیق در بازی ما رانمی بخشند.

سنخ کار حزبی با شاکله و روحیه جناب عارف جور درنمی‌آید

- آقای عارف استاد برجسته دانشگاه ودانشمند عالیقدری است. یک وزیر علمی خوبی است مدیر اجرایی کارآمد شایسته، حتی در موضع مدیریت هماهنگی معاون اولی هم بد نبود، ولی در جایگاه گفتمان‌سازی و مدیریت ساختار تشکیلاتی توانمندی موردانتظار قاطبه اصلاح طلبان را نداشت.

- عارف مرد حزب وتربیت کننده کادر‌های همه جانبه برای اندیشه سیاسی نیست، سنخ کار حزبی با شاکله وروحیه جناب آقای عارف انطور که رافع نیاز روزگار ما باشد، جور درنمی‌آید.

در تدارک تقویت محسن هاشمی هستیم

- در تدارک تقویت اقامحسن هستیم. ۶ ماه قبل توافقی داشتیم.

- از موضع جبهه‌ای توافق شد آقای ظریف را معرفی کنیم. جمع‌بندی ما این بود اگر جبهه اصلاحات به احزاب تحت‌پوشش خود توصیه کند که از موضع حزبی نماینده خودتان را معرفی کنید، جمع‌بندی ما آقای محسن هاشمی بود.

- تشخیص او این است اگر به عنوان نماینده اصلاحات بتواند مطرح باشد، موضوع تعقیب شود؛ در غیر این صورت ممکن است حتی ثبت‌نام نکند.

- هاشمی موقعیت نسبتاً خوبی دارد لکن بعید می‌دانم بتواند رأی حداقل دو سوم احزاب را بدست آورد.

- دلیل مخالفت اصلاح‌طلبان با محسن هاشمی بخشی حسادت است، بخشی آنکه او فرزند آقای هاشمی است، بخشی ناراحتی از دست کارگزاران است. بخشی از سر کم لطفی وکدورت‌های تاریخی است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان