تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حمیدرضا ترقی:

ورود رئیسی به انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مشخص نیست / هیچ کسی به عنوان نفر دوم اصولگرایان مطرح نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ورود سید ابراهیم رئیسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هنوز مشخص نیست. هنوز در حال مصاحبه و بررسی با نامزدهای بعدی هستیم.

ورود رئیسی به انتخابات هنوز مشخص نیست / هیچ کسی به عنوان نفر دوم اصولگرایان مطرح نیست

رویداد۲۴  حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره ورود رییسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز مشخص نیست. هنوز در حال مصاحبه و بررسی با نامزد‌های بعدی هستیم. هر یک از شورا‌ها تعداد نامزد‌های خود را مشخص کرده که آقای متکی ده نفر را تعیین کرده و با این ده نفر صحبت می‌کنند تا ببینند به چه جمع بندی می‌رسند.

به گزارش مدارا، وی در پاسخ به این پرسش اگر آقای رئیسی به هر دلیل وارد کارزار انتخابات نشود، از آقای قالیباف یا از محسن حمایت می‌شود تصریح کرد: هیچ کسی الان بعنوان نفر دوم مطرح نیست. فقط در حال بررسی هستند. وضعیت فرد را در داخل جامعه بررسی می‌کنند و سرمایه اجتماعی وی را می‌سنجند و نظرسنجی‌ها و بررسی‌های داخلی در شورا به لحاظ حمایت تشکل‌های سیاسی تعیین می‌کند چه فردی اولویت دارد و اولویت اول چه کسانی هستند. رسیدن به یک اجماع روی نفر دوم قدری زمان می‌برد.

او در پاسخ به این پرسش، بر گزینه آقای رئیسی اجماع وجود دارد، چه دلیلی وجود دارد که بر روی آقای قالیباف چنین اجماعی وجود ندارد؟ افزود: آن ویژگی‌هایی که در رئیس جمهور می‌خواهند بیابند در آقای قالیباف همگی وجود ندارد. نکته دیگر این است که میزان رای منفی آقای قالیباف کم نیست. همچنین آسیب پذیری به لحاظ تخریب زیاد دارد و به همین خاطر تفاوت با آقای رئیسی دارد.


بیشتر بخوانید: چرا اصولگرایان، دیگر دوست ندارند قالیباف رئیس جمهور شود؟


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد: آن‌هایی که به نفع کسی کنار نمی‌روند در شورای ائتلاف مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و از لیست خارج هستند. کسانی در لیست مورد بررسی قرار می‌گیرند که پایبند به جمع بندی اجماع شورای ائتلاف باشند. اگر کسی پایبندی نداشته باشد یقیناً مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و خود مستقل فعالیت می‌کند.

ترقی با اشاره به صحبت‌های صفارهرندی در خصوص جبهه پایداری که مستقل ورود می‌کند پاسخ داد: جبهه پایداری تقریباً هر دوره همین مشکل را داشته است البته دقیقه نود معمولاً متحد می‌شد، ولی فکر نمی‌کنم آقای جلیلی هم صرفاً با حمایت پایداری وارد عرصه رقابت شود و اگر در لیست قرار نگیرد بعید است وارد شود. چون موفقیت در اینکه فقط یک تشکل از یک فرد حمایت کند وجود ندارد یعنی سرمایه اجتماعی جبهه پایداری در حدی نیست که یک فرد را یک تنه به کرسی بنشاند. بدون تکیه به شورای ائتلاف که بدنه رای دارد یک تشکل سیاسی نمی‌تواند برای فردی رای جمع کند.

وی درباره وضعیت شورای ائتلاف و شورای وحدت گفت: اختلافات به طور طبیعی وجود دارد، ولی این‌ها در نهایت اگر بخواهند جبهه انقلاب را به پیروزی برسانند لازمه این است که وحدت داشته باشند. قطعاً به وحدت خواهند رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان