تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

کنایه محسن رضایی به لاریجانی: اقتصاد نه دادگاه است نه پادگان اما محل فلسفه بافی هم نیست

اینکه اقتصاد پادگان و دادگاه نیست درست است، اما محل فلسفه بافی هم نیست. اقتصاد علم است که با دخالت دولتمردان ما آسیب جدی دیده است. اقتصاد ایران دانش اقتصادی می‌خواهد. نه علم اقتصاد دارند و نه از نظر اقتصاددانان استفاده می‌کنند و هشدار اقتصاددانان را هم جدی نمی‌گیرند.

کنایه محسن رضایی به لاریجانی: اقتصاد نه دادگاه است نه پادگان اما محل فلسفه بافی هم نیست

رویداد۲۴ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم، گفت:امروز روز شعار دادن نیست روز برنامه است روز وعده دادن نیست عمل کردن است.

محسن رضایی روز شنبه پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران علت اصلی مشکلات کشور را افتادن کشور در دست نااهلان و نامحرمان عنوان کرد و گفت: اگر امروز معیشت مردم، اقتصاد کشور و فرهنگ ما دچار آسیب‌هایی شده است به تغییر ریل مربوط است که به دست نامحرمان و نا اهلان در ارکان کشور به وجود آمده است.

وی افزود: اگر امروز در کشور آلودگی امنیتی، تاخت و تاز دلالان و واسطه‌گران و اگر امروز بازیگران سیاسی را می‌بینیم که ثمره انقلاب را به انحراف بکشانند چیزی جز این نیست که نااهلان و نامحرمان وارد اداره کشور شده‌اند باید فکری کرد و درباره آن چاره اندیشی کرد.

داوطلب ریاست جمهوری با اشاره افزایش قیمت‌های هر روزه، درباره مشکلات کشاورزان گفت: کشاورزان مشکل زیادی دارند. محصولشان را ارزان می‌خرند و به مشتریان و مصرف کنندگان گران می‌فروشند. باید شرمنده ملت ایران باشیم. در هیچ دولتی و هیچ قوه‌قضاییه و هیچ مجلسی نبودم، ولی شرمنده ملت ایران هستم.

رضایی گفت: آیا این میراث ملت امام و مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران بود و چرا فرهنگ و اقتصاد باید مثل دفاع ملی و اقتدار ایران اداره نشود و چه اتفاقی افتاده است در بخشی از اداره کشور نامحرمان و نااهلان وارد شده اند.


بیشتر بخوانید: همه آنچه درباره انتخابات ۱۴۰۰ باید بدانید


وی افزود: علاوه بر این آلودگی‌های امنیتی، آسمان ما را بردند مسافربری ترکیه و امارات مزیت نسبی و منافع آسمان ما را برد. بنادر چند صد میلیون تنی عمان و امارات سواحل ما را از منافع بندری خالی کرده است نباید اینگونه باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با دقت به اظهارات آقایانی که در این چند روز آمده‌اند گوش کرده ام و بسیاری از آن‌ها از فساد و تبعیض و ناکارآمدی گفتند که درست است، اما چرا علل این‌ها را نگفتند و چرا سهم خود را در این تبعیض‌ها بیان نکرده‌اند. امروز روز شعار دادن نیست روز برنامه است روز وعده دادن نیست عمل کردن است.

رضایی با بیان اینکه امروز روزی است که باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلک آینده ایران است و نیاز به دولت نو و راه نو داریم که باید در پیش بگیریم. نیاز به دولت مردمی قوی کارآمد که اگر از جناح‌های سیاسی هم در آن شرکت می‌کنند به خاطر شایستگی و لیاقت آنان باشد نه به خاطر خرید و فروش پست‌ها یا امضا‌های طلایی.

وی اضافه کرد: امروز باید هر چیزی سر جای خود قرار بگیرد و آخرین ریالی که از بیت‌المال ایران خارج شده است سر جای خود برگردد.

این داوطلب ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت بورس کشور گفت: اینکه اقتصاد پادگان و دادگاه نیست درست است، اما محل فلسفه بافی هم نیست. اقتصاد علم است که با دخالت دولتمردان ما آسیب جدی دیده است. اقتصاد ایران دانش اقتصادی می‌خواهد. نه علم اقتصاد دارند و نه از نظر اقتصاددانان استفاده می‌کنند و هشدار اقتصاددانان را هم جدی نمی‌گیرند.

رضایی گفت: سال ۹۲یک هزار تومانی را بلند کردم و گفتم روزی هزار تومانی را از ارزش می‌اندازند، که الان چنین شد. دولت نباید در پستو‌های پاستور بنشیند و مردم را در مبارزه با کرونا رها کند. دولت می‌خواهد خود را از بیماری حفظ کند و ملت ایران در آستانه بیماری قرار بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کل کشور را در ۶ ما واکسینه می‌کنم و در زمینه بورس دست‌هایی در کار بود و آن را به اینجا کشاندند ما صندوق جبران ضرر مالباختگان را تشکیل می‌دهیم.

وی افزود: ایران دولتی می‌خواهد با روحیه جهادی و فداکارانه. ما آمده ایم که سپر شویم نه اینکه ملت ایران را سپر خود کنیم. آمده ایم تا با اعلام شرمندگی به ملت ایران بگوییم تغییر را از خود و خانواده‌های خود آغاز کنیم. آمده ایم تا صادقانه با مردم حرف بزنیم و دوباره خوشی را به چهره ملت ایران بر گردانیم؛ تا دوباره مردم با نشاط شوند به همین دلیل دوران شعار گذشته است و دوران اقدام برای عبور از مشکلات و رفتن به سوی آینده است.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برنامه‌هایی داریم که جلو این روند‌های منفی را بگیریم و معیشت مردم را بهبود ببخشیم. با ۲۵ کشور اطراف خود اتحادیه شبیه اتحادیه اروپا ایجاد می‌کنیم. در سطح بین المللی به توازن می‌اندیشیم. افتادن به دام هر کشور بزرگ برای ما ضرر خواهد داشت.

رضایی با اشاره به حضور و سخنرانی داوطلبان انتخابات در وزارت کشور، گفت: یک عده اینجا آمدند و زدند زیر گریه و یک عده گفتند نه چکش و نه کلید. شما‌ها عامل بدبختی ملت بودید. ما اینجا تراژدی و نمایشنامه کمدی دیدیم. گویی این‌ها هیچ دخالتی در ایجاد شرایط امروز نداشته اند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می‌کردند من هیچ گاه به صحنه نمی‌آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می‌کنیم. ایالت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می‌دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و اجتماعی برقرار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع کسی کناره گیری می‌کند، اظهار کرد: در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده است و با قدرت ادامه می‌دهد. رای مردم برای ما مهم است. من اخلاق و برادری‌ها را رعایت کرده، ولی مثل دوره‌های گذشته پرده پوشی نمی‌کنم و صادقانه همه مسایل را به مردم خواهیم گفت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
لالایی بلدی و خوابت نمیبره؟ دقیقا دخالت افراد ناوارد مثل تو این بلا رو سر مملکت اورده،به خاطر آخرتت هم که شده دست از سرمون بردار،سردار آمار شرکت در انتخابات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان