تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ پیش‌بینی مهم از قیمت‌ها

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات میدانی از بازار مسکن در شروع آخرین ماه بهار، عرضه فایل‌های نوساز در این بازار افزایش جزئی دارد و گویا بازار مسکن خرداد از این نظر قرار است تکانه خفیفی را تجربه کند.

پیش بینی قیمت مسکن

رویداد۲۴ سازنده‌ها یکی از اولین گروه‌هایی بودند که در ماه‌های اخیر با مشاهده وضعیت نامشخص متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی اثرگذار بر بازارهای سرمایه‌گذاری، تصمیم گرفتند از فروش واحدهای تکمیل شده خود برای مدت نامعلوم و احتمالا تا پایان مذاکرات احیای برجام و البته تعیین تکلیف سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو انصراف دهند.

هر چند بعید به نظر می‌رسد بازار مسکن در سال جاری جهش قیمتی شدیدی را از سر بگذراند و اغلب کارشناسان بر این موضوع که کشش پرش قیمتی در این بازار دیگر وجود ندارد، اتفاق نظر دارند؛ اما واقعیت این است که در سال گذشته و حتی ماه‌های پایانی سال ۹۸ نیز انتظار توقف رشد شدید قیمت و ورود بازار مسکن به فاز ثبات وجود داشت که البته محقق نشد.

همین موضوع سبب شده برخی سازنده‌ها نسبت به اینکه آیا واقعا دوره ثبات قیمت فرارسیده است یا نه، به دیده ظن و گمان بنگرند و دست نگه دارند تا با رصد مستقیم بازار در هفته‌های آتی در این رابطه به جمع‌بندی برسند. این گروه از سازنده‌ها در هفته‌های اخیر به کلی از بازار خارج شده بودند و اصراری برای فروش در قیمت‌های عرف فعلی نداشتند اما واسطه‌های ملکی می‌گویند در یکی دو روز اخیر برخی از این سازنده‌ها تصمیم گرفته‌اند به بازار معاملات بازگردند و فایل‌های خود را نزد بنگاه‌ها فعال کرده‌اند.

نگاهی به موتورهای جست‌وجوی ملکی نیز نشان می‌دهد عرضه آپارتمان‌های نوساز در همین چند روز نسبت به فروردین و اردیبهشت افزایشی هرچند اندک دارد. اگر این روند ادامه داشته باشد، می‌توان این طور استنباط کرد که سازنده‌ها به عنوان یکی از اضلاع مهم بازار مسکن که مسوولیت عرضه را بر عهده دارند، به این باور رسیده‌اند که در هر صورت و با هر شکل تغییر وضعیت متغیرهای اثرگذار بر بازار، قرار نیست مسکن جهش دیگری را تجربه کند و در نتیجه سازنده‌ها می‌توانند به بازار فروش بازگردند.

قیمت-جدید-مسکن

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان