تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

کنعانی‌مقدم خطاب به نامزدها: دنبال گول زدن مردم برای کسب رای نباشید

حسین کنعانی مقدم گفت: نامزد‌ها در این مناظرات وعده‌های عملیاتی بدهند نه وعده‌های تخیلاتی و این وعده‌ها مطالبات کاذب را بالا نبرد و به دنبال گول زدن مردم برای کسب رای نباشند. اگر این اتفاق بیفتد فضای سیاسی کشور یک فضای پاک، سالم، شفاف و رقابتی و مناسب برای مشارکت حداکثری است.

مناظره کاندیدا انتخابات
رویداد۲۴ حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز، درباره عامل تعیین کننده برتری در مناظره گفت: مناظره‌های انتخاباتی دارای اصولی از نظر اخلاق اسلامی و سیاسی است. اولین مسئله این است که قضاوت مردم از مناظرات این باشد که افراد مناظره کننده راستگو باشند، شفاف صحبت کنند و قصدشان خدمت باشد و نه قدرت طلبی و چهارم اینکه برای اثبات خود دیگران را نفی نکنند و با تخریب دیگران به دنبال اثبات خودشان نباشند.  

کنعانی مقدم در ادامه بیان کرد: نامزد‌های انتخابات در این مناظرات وعده‌های عملیاتی بدهند نه وعده‌های تخیلاتی و این وعده‌ها مطالبات کاذب را بالا نبرد و به دنبال گول زدن مردم برای کسب رای نباشند. اگر این اتفاق بیفتد فضای سیاسی کشور یک فضای پاک، سالم، شفاف و رقابتی و مناسب برای مشارکت حداکثری است.

دبیر کل حزب سبز خاطر نشان کرد: در عین حال نامزدها در جریان مذاکرات اگر از سوی جناح و جریان خاصی هستند بگویند من اصولگرا هستم و اصولگرایان این حرف را دارند و یا من اصلاح طلب هستم و اصلاح طلبان این حرف را می‌گویند. نه اینکه بگویند من این را می‌گویم و عقبه سیاسی خود را مخفی کنند.


بیشتر بخوانید: لحظه به لحظه با اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۰؛ نامزدها قبل از شروع مناظره چه گفتند؟


کنعانی مقدم در ادامه بیان کرد: وقتی نامزدی عقبه سیاسی و حزب خود را معرفی نمی‌کند در معامله غش ایجاد کرده و کالایی را به مردم عرضه می‌کند که مردم از ماهیت آن هیچ اطلاعی ندارند. به نظر می‌آید برخی از این نامزد‌ها دارای عقبه‌هایی پنهان هستند و پدرخوانده‌هایی بعدا ضمام امور این افراد را به دست خواهند گرفت و این افراد بازیگر فهمی بیشتر نیستند.  

دبیرکل حزب سبز در ادامه مشخص شدن تکلیف جریان اصلاحات از همتی در جریان مناظره امروز گفت: اصلاح طلبان ۳۴ سال در این کشور در راس قدرت بوند؛ «۸ سال هاشمی رفسنجانی، ۸ سال خاتمی، ۸ سال روحانی» و این افراد کسانی بودند که کشور را در اختیار داشتند و کاملا هم عقبه آن‌ها مشخص است. اگر اصلاح طلبان نتوانند نامزدی را قبل از انتخابات وارد کنند مشخص است که دستشان خالی است و مردم به آن‌ها اعتمادی ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان