تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

نقش کاندیداهای پوششی در انتخابات ۱۴۰۰/ حقیقت‌پور: کاندیداهای پوششی میلیاردها تومان هزینه به نظام تحمیل کردند

نماینده ادوار مجلس با اشاره به نقش بزرگان سیاست در افزایش مشارکت، گفت: مقامات و مسئولان از هر جریان های سیاسی، فارغ از منافع حزبی و گروهی باید مردم را دعوت به مشارکت کنند.

نقش کاندیداهای پوششی در انتخابات ۱۴۰۰

رویداد۲۴ منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس با اشاره به نقش بزرگان سیاست در افزایش مشارکت، گفت: مقامات و مسئولان از هر جریان های سیاسی، فارغ از منافع حزبی و گروهی باید مردم را دعوت به مشارکت کنند. مقام معظم رهبری هم همین را فرمودند و اشکالات موجود را رد نکردند، نارضایتی مردم را کتمان نکردند ولی گفتند ما نباید قهر کنیم.

وی افزود: همه مسئولان و بزرگان باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند. مردم پای صندوق‌های رای بیایند و رای خودشان را بدهند. بالاخره درست است که تنوع کاندیداها کم شده  ولی باز هم این گونه نیست که مردم نتوانند از چند کاندیدایی که باقی مانده یا باقی خواهد ماند، کاندید مد نظر خودشان را انتخاب کنند. پس ان‌شاء‌الله مردم بیایند و رای خودشان را در صندوق بیاندازند.

وی درباره انصراف کاندیداهایی که از آنها تحت عنوان کاندیدای پوششی یاد می شد، گفت: بالاخره این‌ها می نشینند، تنظیم می کنند که چه کار کنند تا یک عده از آدم‌ها بیایند. این ها در واقع نقش جاده صاف کن را بازی می کنند که لطمه ای به رقیب وارد کرده از آن‌ها عبور کنند. به نظر من ما باید یک مقدار از این مراحل بگذریم، چرا که شعور مردم بسیار بالا است، درک می کنند و متوجه می شوند.

وی افزود: کاش از اول اجازه می دادند دو یا سه نفری که تا پایان انتخابات می مانند و پوششی نیستند، وارد عرصه انتخابات شوند و حرف‌هایشان را بزنند. چرا جاده را می دهند دست کسی دیگر تا صاف کند؟ مگر شرکت تعاونی یا شرکت اقتصادی است که بخواهند تقسیم کار کنند؟


بیشتر بخوانید: وضعیت همتی بعد از انصراف مهرعلیزاده چگونه است؟


وی گفت: اینجا هر انسانی که داوطلب انتخابات می شود باید قابلیت های فنی، صلاحیت های علمی و اجرایی خودش را نشان دهد.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: به نظر من ما باید یواش یواش خیلی از این موارد را یاد بگیریم و تمرین های خوبی در این زمینه کنیم. هرچند تمرین هایی کرده‌ایم ولی برخی با این فضا سازی ها قصد بازی با افکار مردم را دارند.

حقیقت پور گفت: هر ثانیه از برنامه‌های کاندیداهای پوششی که از تلویزیون پخش شد، میلیاردها تومان هزینه برده است. این هزینه را به نظام، جمهوری اسلامی ایران و بیت المال تحمیل کردند تا یک نفر بالا بیاید؛خب اجازه دهید آن یک نفر از خودش دفاع کند و بالا بیاید.

وی افزود: شما فکر کنید اگر ۳ نفر در آن مناظره بودند چقدر وقت مطلوب تر می شد که آن‌ها بخواهند افکار و برنامه های خودشان را نشان دهند و طرح کنند؟ البته ممکن است این انصراف بیشتر هم شود و احتمالا یک نفر دیگر هم خودش را کنار می کشد، منتظر آن هم هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان