تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

عوارض کرونا در بهبود یافتگان ماندگار است؟

ضعف عضلانی از جمله عوارضی است که کم کم برطرف می‌شود در برخی افراد ۲ هفته و در برخی دیگر حتی تا شش ماه ممکن است طول بکشد.

عوارض کرونا در بهبود یافتگان ماندگار است؟

رویداد۲۴ رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: عوارض کرونا ممکن است تا چند هفته و یا چند ماه در برخی از بهبود یافتگان وجود داشته باشد که ماندگار نیستند.

دکتر مهران احمدی بلوطکی شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوارض ناشی از کرونا از جمله ضعف عضلانی، بدن درد، سرفه و یا بی اشتهایی ممکن است تا چند ماه بعد از بهبودی در برخی از افراد مشاهده شود که به تدریج از بین می‌رود.

وی افزود: این گونه عوارض در برخی از بهبودیافتگان وجود دارد که با توجه به سیستم دفاعی فرد، شدت درگیری، سیر بیماری و میزان ترشح آنتی بادی بروز می‌کند.

احمدی بلوطکی ادامه داد: ضعف عضلانی از جمله عوارضی است که کم کم برطرف می‌شود در برخی افراد ۲ هفته و در برخی دیگر حتی تا شش ماه ممکن است طول بکشد.


بیشتر بخوانید: آغاز موج پنجم کرونا در ایران با شیوع ویروس دلتا/ چرخش کرونای هندی در کشور


رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: وجود عوارض طولانی مدت نشانه وجود کرونا نیست، چون معمولا بعد ازگذشت سه تا چهار هفته بعد از بروز علائم بیماری از بین می‌رود، اما برخی عوارض باقی می‌مانند و به مرور حذف خواهند شد.

به گفته سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان تاکنون ۲۱۵ هزار خوزستانی معادل ۴.۴ درصد جمعیت این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان